Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 1849 ggr
yoanna
2/9/15, 10:25 AM

Bostadsbidrag?

Jag bor hemma hos mina föräldrar nu med min 8månaders dotter efter att ha lämnat hennes pappa. Mina föräldrar vill nu att jag ska börja betala hyra, men problemet är att jag enbart har föräldrapenning som inte räcker nånstans, så därför har jag pratat med försäkringskassan om det och dom sa att det bara varatt fylla i papprena om bostadsbidrag, men nu är probemet att dom kräver att jag skicka med ett hyreskontrakt men det har inte skrivits, och jag undrar om det kanske är någon som vet hur man skriver ett sådant eller om det finns någon mall för det att ladda ner eller liknande? 🤔

Annons:
Niklas
2/9/15, 10:34 AM
#1

Villaägarna har en del avtalsmallar. Du kanske kan använda dem och anpassa så att det passar er. http://www.villaagarna.se/Radgivning/Mallar-avtal/Avtalsmallar/Uthyrning/


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cindy S
2/11/15, 7:27 AM
#2

Japp, det är bara att ni skriver eget kontrakt i två exemplar. Sen är det bra att be dina föräldrar att kolla exakta regler för inkomst av hyra, eftersom att de då blir hyresvärdar på sätt och vis. Äger de lägenheten? Kolla regler för inneboende och ev. skatt på det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: