Annons:
Etikettövrigt
Läst 8275 ggr
Winta
2/13/15, 10:18 PM

Lönebidrag

Hejsan!

Jag vet inte om det passar här men jag vet inte vart jag kunde placera frågan nånstans.. Provar fram här och om det är inte okej för admin så får det tas bort…

Har någon haft lönebidrag? Vad är för och nackdelar?

Läste genom internet om information men har inte riktigt förstått klart hur det fungerar.  Och om det är hos arbetsförmedlingen eller någon på jobbet som fixar om lön utbetalningen?

Det stod att man får max 16700 kr men är det före eller efter skatt? Sen läste jag också om vilken hinder man har… t.ex om man inte kan göra en sak så dras det av i lönen? 

Vore tacksam för all svar.

Annons:
Honestyisdead
2/13/15, 10:20 PM
#1

Testa inne på www.jobb.ifokus

Winta
2/13/15, 10:22 PM
#2

Tack Hera för tips! Ska prova fram :)

Maria
2/14/15, 12:53 PM
#3

Är det inte arbetsgivaren som får lönebidrag genom att anställa någon som har nedsatt arbetsförmåga?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2/14/15, 1:02 PM
#4

Jo, arbetsgivaren får pengar för att det ska bli billigare att anställa. Den anställde får avtalsenlig lön. Från arbetsplatsen.

Maria
2/14/15, 1:24 PM
#5

#4 Jag tänkte det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ElisabethB
2/23/15, 7:14 PM
#6

Fördelar: lättare att få ett jobb eftersom man inte kostar lika mycket att ha anställd

Nackdelar: lusläs alla försäkringsvillkor, många försäkringar som t.ex. bo kvar, låneskydd, flera inkomstförsäkringar o.s.v. gäller inte om man har lönebidrag.

Varken eller: du har samma arbetsrättsliga situation som dina kollegor med undantaget att arbetsgivaren inte får jaga på dig hur mycket som helst..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Winta
2/23/15, 10:28 PM
#7

Tack för all info! Ska kolla upp det ang försäkringsvillkor, något viktigt att kolla upp..

Farwuq
2/26/15, 12:24 PM
#8

Jag har 75% i lönebidrag - p.g.a. allvarlig sjukdom - och jobbar 30 timmar 7 veckan på statlig tjänst.
Jag märker inga större problem, och jobbar på i min egen takt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
2/26/15, 12:30 PM
#9

#8 Du menar att din arbetsgivare har 75% i bidrag för din lön eller fattar jag helt fel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
2/26/15, 12:41 PM
#10

Ja, arbetsgivaren har 75% i lönebidrag för mig - jag har MS och är inte den friskaste om man så säger.

Sedan, dessutom, så är jag sjukskriven med 25%.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
2/26/15, 12:43 PM
#11

Då fattar jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: