Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 4527 ggr
Sisterhoods
3/3/15, 11:49 PM

Handläggningstid innan utbetalning!!!

Jag är så arg på försäkringskassan, jag är sjukskriven pga graviditet och skulle denna lön nu i februari få pengar för första gången från försäkringskassan, jag har skickat in alla papper men jag har inte fått några pengar!!!!! Jag ringer upp dom och säger att jag inte fått pengarna visar det sig att försäkringskassan själva har gjort fel och jag nu måste vänta ytligare pga dom. De sa även att de har en handläggningstid på 30dgr innan utbetalningen första gången, då en handläggare måste titta påärendet. Trots att jag fick hem ett papper att allt var klart tidigare och trodde då att jag skulle få mina pengar i tid så man kan betala alla sina räkningar. Men nu sitter man utan pengar då försäkringskassan inte betalat ut än pga yttligar handläggningstid, jag blir tokig!! Dom verkar ju tro att folk är gjorda av pengar när man är sjukskrivenman har ju liksom räkningar att betala! Någon med samma problem?

Annons:
[brinker]
3/4/15, 12:04 AM
#1

Jag har alltid, ALLTID liknande problem med dem!

Jag har haft turen att jag får min lön i efterskott när jag jobbar, men när man har jobbat ynkligt lite och behöver f-kassa pengarna för att kunna betala resterande av räkningarna så är det väldigt stressande.

Man är ju redan sjuk, då behöver man inte mer stress och oro!

F-kassan är som dem är!

Sisterhoods
3/4/15, 12:11 AM
#2

Ja man blir tokig verkligen!!! Jag stressar och oroar sönder mig själv och det var ju tur att jag ringde dom igår annars hade dom inte märkt att dom gjort felförsäkrade hade jag vell suttit här med ännu längre handläggningstider och utan pengar ännu en månad…. Jag blir så arg på dom och vet att min mamma som var sjukskriven också inte har fått sina pengar än och för henne har det gått 3mån.. Man blir tokig!!!

VildaVittra
3/4/15, 12:20 AM
#3

För mig tog det tre och en halv månad innan jag fick pengar. FK lever i en fantasivärld där folk har hela badkaret fullt av hundralappar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: