Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 12618 ggr
[25juni2015]
9/25/15, 7:41 PM

felaktiga sms från FK ang pengar på kontot

Jag har fått sms om att pengar sätts in på kontot mitt från  försäkringskassan ,men jag har inget konto hos dem. Har varit där o sagt detta men smsen kommer ändå . Finns det fler som har fått uppleva detta strul från myndigheten.

Annons:
Maria
9/25/15, 8:27 PM
#1

Hur menar du? Man har ju inget konto på försäkringskassan utan de sätter in pengar på ditt "privata" konto.

Menar du att du inte har fått din utbetalning alls?

Har du ringt och frågat?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
10/20/15, 10:40 AM
#2

Som #1 säger, de sätts in på ditt konto du har på din bank

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
11/5/15, 11:11 AM
#3

Det är ju ditt bankkonto de sätts in på. Detta talade de säkerligen om för dig när du gick dit.

NatasjaHemby
12/9/15, 4:59 PM
#4

Det här var intressant. Exakt detta hände mig också under säkert ett års tid. Fick ca en gång i månaden sms från FK om att pengar satts in på mitt konto, trots att jag aldrig i mitt liv haft kontakt med dem.

Jag utgick från att någon hade lämnat fel nummer till dem och försökte till sist få tag på dem för att påpeka felet. Tyvärr var det en helt galen telefonkö och jag hade ingen lust att betala pengar för att rätta till något som egentligen inte störde mig, så jag fick aldrig reda på varför de höll på och sms:ade. Nu har jag inte fått några sms på ett tag.

SE*Simbelmynes

[25juni2015]
4/22/16, 4:04 PM
#5

Jag har fått rådet av fk att radera smsen o det gör jag.

mongu
5/20/16, 10:02 PM
#6

Det låter helt klart som nåt bluffmail eller sms. Finns så många som luras. Kan va ett sätt att försöka få tag i dina uppgifter.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Leifsdotra
8/9/16, 10:51 AM
#7

Det är säkert någon stackare som inte får sina SMS. När man loggar in med sitt Bank-ID så får man välja att man kan få SMS-avsiering vid utbetalning och så ska man fylla i sitt telefonnummer. Någon har väl skrivit fel och fyllt i ditt telefonnummer. Du kommer att få leva med problemet tills den personen själv upptäcker att h*n skrivit fel telefonnummer…

penke
8/23/16, 10:37 PM
#8

#6 mongu
 ..är nog något på spåret ..

det är inte en helt ny form av "fiske",
 "nytt" att det är .."från FK" (?)

anmäl till polisen, sms/telefon-numret, vb det till dem så kan de spåra
sedan radera /blocka

   penke

Upp till toppen
Annons: