Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Arbetssökande Arbetsgivare Bra att veta Egen Företagare Ersättningar och bidrag Funktionsnedsättningar Förälder Förslag Myndigheter och samarbete Sjukdom Studerande Tandvård Tävlingar och Undersökningar Övrigt Kluringar Nya sajter - Ifokus Köp och säljes
Ersättningar och bidrag

felaktiga sms från FK ang pengar på kontot

2015-09-25 19:41 #0 av: [25juni2015]

Jag har fått sms om att pengar sätts in på kontot mitt från  försäkringskassan ,men jag har inget konto hos dem. Har varit där o sagt detta men smsen kommer ändå . Finns det fler som har fått uppleva detta strul från myndigheten. 

Anmäl
2015-09-25 20:27 #1 av: Maria

Hur menar du? Man har ju inget konto på försäkringskassan utan de sätter in pengar på ditt "privata" konto.

Menar du att du inte har fått din utbetalning alls?

Har du ringt och frågat?

/Maria

Anmäl
2015-10-20 10:40 #2 av: Fridaaaa

Som #1 säger, de sätts in på ditt konto du har på din bank

Anmäl
2015-11-05 11:11 #3 av: Hera

Det är ju ditt bankkonto de sätts in på. Detta talade de säkerligen om för dig när du gick dit.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!       Relationer.ifokus * Kvinna.ifokus * Fiske.ifokus * Bodyart
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2015-12-09 16:59 #4 av: NatasjaHemby

Det här var intressant. Exakt detta hände mig också under säkert ett års tid. Fick ca en gång i månaden sms från FK om att pengar satts in på mitt konto, trots att jag aldrig i mitt liv haft kontakt med dem.

Jag utgick från att någon hade lämnat fel nummer till dem och försökte till sist få tag på dem för att påpeka felet. Tyvärr var det en helt galen telefonkö och jag hade ingen lust att betala pengar för att rätta till något som egentligen inte störde mig, så jag fick aldrig reda på varför de höll på och sms:ade. Nu har jag inte fått några sms på ett tag.

SE*Simbelmynes

Anmäl
2016-04-22 16:04 #5 av: [25juni2015]

Jag har fått rådet av fk att radera smsen o det gör jag.

Anmäl
2016-05-20 22:02 #6 av: mongu

Det låter helt klart som nåt bluffmail eller sms. Finns så många som luras. Kan va ett sätt att försöka få tag i dina uppgifter.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Anmäl
2016-08-09 10:51 #7 av: Leifsdotra

Det är säkert någon stackare som inte får sina SMS. När man loggar in med sitt Bank-ID så får man välja att man kan få SMS-avsiering vid utbetalning och så ska man fylla i sitt telefonnummer. Någon har väl skrivit fel och fyllt i ditt telefonnummer. Du kommer att få leva med problemet tills den personen själv upptäcker att h*n skrivit fel telefonnummer...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.