Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 4844 ggr
Bill&Bull
2/2/16, 8:57 AM

Ersättning vid aktivitet

Ni som har aktivitetsersättning och har en aktivitet som kostar, man får ju lägga ut först själv för att sedan få tillbaka, hur långt tid tar det innan man får tillbaka pengarna?

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Zadeira
2/2/16, 12:37 PM
#1

Det har jag aldrig hört om att man kan få. Jag har aktivitetsersättning men får bara min bestämda summa varje månad. Menar du att om jag skulle börja med en aktivitet så kan jag få betalt för den också?

Bill&Bull
2/2/16, 1:46 PM
#2

#1 Ja det kan man få. Om aktiviteten kostar tex om man vill gå en kurs så kan man ansöka om att få den betald. Man får lägga ut sålänge sen får man tillbaka summan.

||My Love For Animals Is Immortal||

Zadeira
2/3/16, 12:49 PM
#3

Det hade jag ingen aning om… Vart har du fått info om det? Ärt nyfiken för jag ska nämligen påbörja en rehabiliteringskurs som FK väldigt gärna får ersätta mig för resan.

Bill&Bull
2/3/16, 1:00 PM
#4

#3 Fick den infon från min kontakt på försäkringskassan. Ring till dom och be att få ett sådant papper hemskickat :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Zadeira
2/3/16, 1:06 PM
#5

Det ska jag genast göra! Tack för infon. Tyvärr kunde jag inte besvara din fråga, men det var ju positivt att jag fick veta något nytt jag kanske har nytta av! Om du får svar på din fråga så skriv gärna här i tråden!

Upp till toppen
Annons: