2016-06-23 13:45 #0 av: Åsa S

Är det bara jag som tycker Försäkringskassans telefonsystem inte funkar speciellt bra? Jag har ingen E-legitimation så jag testade ringa men fick ge upp de vill man ska säga vad ärendet gäller och när de inte hittar något liknande så upprepar bara rösten att man ska säga vad meddelandet gäller, och den där handläggaren jag har är sjuk så där funkade det inte heller. Fick en blankett hemskickad där min arbetsgivare ska fylla i sånt som ifall arbetsplatsen kan anpassas eller om jag kan få annat jobb för den som är sjuk mer än 90dagar, men jag ska inte vara sjuk i 90dagar? Jag behövde bara ta det lugnt i 9v efter operationen och inte göra några tunga lyft sedan har jag tänkt återgå till jobbet. Jag kommer friskskriva mig 5juli när jag börjar jobba jag är bara sjukskriven till dess, blanketten jag fick ska vara hos Försäkringskassan 7juli antar jag bara kan strunta i den?