Sjukdom

Borde inte jag få hem ett avslag?

2017-05-16 06:41 #0 av: Aleya

Hej!
Den 13 maj hade jag varit sjukskriven i 180 dagar. Och redan i mars fick jag varning om att dom med nuvarande diagnos eventuellt skulle dra in sjukpenningen(kul för det är läkaren på vc som har gett sig fan på en diagnos, som består i att det är smärta som är grundorsaken till att jag inte kan gå och inte känner nått i benet och har droppfot men jag är inte ens färdigutredd på neurologen). Men jag har har ännu inte fått något beslut. Det står inte på mina sidor och har inte fått hem nått.
Borde jag inte få det eller menar dom att jag ska utgå från det dom skriver i mars? För jag har skickat in ytterligare intyg från andra utredningar också och även en full journal.

Jag är så förvirrad och stressad så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag har ändå anmält mig till Ams så att det inte blir nått glapp. Men tycker det är konstigt som sagt att jag inte får ett beslut i handen att jag inte ska få mer sjukpenning så att det är bekräftat liksom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-06-06 08:54 #1 av: Maria

Hur har det gått?

Det bästa är väl att du ringer och pratar med din handläggare.

/Maria

Anmäl
2017-06-06 12:35 #2 av: Aleya

Jag har fått hem avslaget tillslut. Har överklagat men det lär nog inte ge nått

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-06-06 13:08 #3 av: Maria

Aj då.

/Maria

Anmäl
2017-06-06 13:19 #4 av: Aleya

#3 ne men det är väl så det ska vara i dagens Sverige. Ursäkta min bitterhet

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-06-15 14:41 #5 av: Aleya

Jag undrar ibland om dom på fk ens läser vad sjukintygen säger. För det verkar dom inte göra i mitt fall tydligen.

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-06-15 14:44 #6 av: Maria

Har du inte någon handläggare som är din personliga så att säga? Jag har två gånger sista tiden  varit sjukskriven lite längre än de 14 dagar arbetsgivaren står för och när jag pratat med handläggaren så har de varit så tillmötesgående.

/Maria

Anmäl
2017-06-15 15:01 #7 av: Aleya

Ja jag har ringt henne och lämnat ett meddelande. Jag ska fråga hur dom tolkar detta ja.

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-07-30 19:41 #8 av: beem

Är du med i facket ? Be dem om hjälp i så fall.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2017-07-30 19:48 #9 av: Aleya

Jo jag är med i facket. Men jag vet som ändå inte hur jag ska formulera en omprövning.

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-07-30 19:52 #10 av: beem

#9 Det är det facket kan hjälpa till med.  Berätta för dem hur det ligger  till så kan de formulera ett brev.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.