Annons:
Etiketttävlingar-och-undersökningar
Läst 5554 ggr
[Nathalie62]
6/2/11, 4:47 PM

Hårt drabbad

Är det någon som blivit hårt drabbad av försäkringskassans handlingstider

Delge gärna era erfarenheter.

Annons:
[Nathalie62]
6/2/11, 5:07 PM
#1

Jag valde alternativ 3 men kom på sen att det visst finns de jag känner som blivit drabbade, deras handlingstider gjorde att dom fick vända sig till socialen för att kunna överleva.

LinaK
6/8/11, 6:00 PM
#2

Tryckte visserligen på "vill bara läsa" men min svärmor har haft lite problem med fk under denna sjukskrivning.

Hon skickade in alla papper som dom krävde av henne (läkarintyg och intyg från hennes jobb och allt vad det nu är man skickar in) När väl dagen kommer då hennes utbetalning ska ske så kommer det inga pengar. När hon ringer så vill dom ha en komplettering, då vill dom ha papper från hennes förra sjukskrivning. Kunde dom bara inte ha sagt det innan?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Nathalie62]
6/8/11, 10:15 PM
#3

#2, Det är sådant jag blir så arg över, Det kan inte vara så svårt att informera om detta tidigare, här gick din svärmor och väntade,  så respektlöst så man knappt tror det är sant. Hur lång tid gick det tills hon fick sina pengar sen ?

LinaK
6/8/11, 11:19 PM
#4

#3 Eller hur, håller med dig! Så svårt är det väl inte att säga det från början. Tror hon fick vänta 1-2 veckor på att få pengarna, riktigt dåligt! Hon fick ta av sparpengar som skulle vara till huset. Sen fick hon ringa och skjuta upp några räkningar pga detta. Dom företagen är ju som tur är förstående men pinsamt iaf för min svärmor.

Hon var egentligen sjukskriven fram till i mitten av Maj, men pga att hon fortfarande inte är kapabel till att gå till jobbet så blev hon sjukskriver ytterliggare och då blev det ännu mera krångel med fk. Handläggaren hon hade tyckte att hon visst skulle gå till jobbet iaf, även om hon inte var frisk. Men hon hade ju läkarintyg, tillsist gav väl handläggaren med sig och förstod att det var dumt det han sagt.

Minns inte vad det var, men hon fick inte pengarna i tid denna gång heller. Dessutom får hon nu bara 60% av sin vanliga lön (hon jobbar inte heltid utan drygt 70%) så det blir inte mycket över att leva för. Sen har hon en försäkring som hon betalar via jobbet och den försäkringen har hon ännu inte fått några pengar ifrån då arbetsgivaren klantat sig med papper. Se det ska hon få retroaktiv snart.

Det är inte lätt att vara sjukskriven. Hon har fått en ny knäprotes, och varit sjukskriven ca 3½ månad tror jag att det är. Hon har även problem med rygg och höft. Nästa vecka ska hon börja arbetsträna 2 timmar, veckan därpå 4 timmar. Hon går fortfarande med en krycka längre sträckor Obestämd Förstår inte hur det ska gå.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Nathalie62]
6/9/11, 12:11 AM
#5

#4, Man blir helt stum av att höra och att få veta att det kan ställa till med mycket elände. Hela hennes ekonnomi blir ju försenat i och med att man skjuter på räkningar, det tar ofta flera månader att få rätsida på det igen. Hur hennes handläggare kunde tro att hon kunde jobba trots läkarintyg, det är så dålig stil !

Varför låter dom henne arbetsträna när hon knappt kan gå än ? Bättre att låta det läka ordentligt och när hon känner sig redo så kan hon börja då, varför skjuta på det när hon faktiskt inte är frisk än och det kanske bara blir värre då istället Skrikandes.

Maria
6/9/11, 4:55 PM
#6

Jag fick strul förra månaden då sista läkarintyget inte hade kommit fram. Min handläggare ringde och var mer oroad än jagFlört

Jag fick trösta henne med att jag är lyckligt lottad eftersom vi ät två som har inkomst så det var OK att pengarna dröjde men det hade ju varit katastrof om man varit ensam.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Nathalie62]
6/9/11, 6:03 PM
#7

#6, Vilken bra handläggare du har, tur att ni har 2 inkomster Skrattande

Upp till toppen
Annons: