Annons:
Etikettförslag
Läst 4847 ggr
Lunar
2011-07-06 17:36

Shamanens sång

läs den boken.Den är så avslöjande om försäkringskassan och region skåne att vissa bibliotek inte får köpa in den:)

Min åsikt är att de sjuka jagas om judarna gjorde under världskriget

Annons:
annemaria1962
2011-07-09 10:47
#1

ohhh det är PRECIS så jag tänkt en längr tid nu oxå!! det är bara gaskamrarna man inte tagit i bruk ännu!! Rynkar på näsan

så hemskt hur historien kan upprepa sig att man inte lär sig från hur det gått förr genom åren

Marylina
2011-07-09 12:25
#2

Jag läste en insändare där man ifrågasatte om en sjuk person verkligen kunde förvänta sig att bli försörjd av staten livet ut.

Den som skrev kom inte med något förslag om hur man annars skulle kunna försörja sig.

Det går mer och mer mot den amerikanska modellen med fattiga som tigger på gatorna.

Sjukförsäkringen har man ju betalat in till i alla år man arbetat. Det borde inte gå att ändra reglerna plötsligt i ett ömsesidigt avtal.

Dessutom gäller det endast reglerna om utbetalning. Vi måste ju faktiskt fortsätta att betala in till sjukförsäkringen.

Vart går mina pengar om de inte går tillbaka till mig när jag drabbats av sjukdom?

annemaria1962
2011-07-12 08:15
#3

ja, det är hemskt!!!

fick brev från FK igår om vad man grundat sin eventuella avslagning av min sjukersättning!  det som är det otäcka där, är att man tagit NÄGRA rader från mitt läkarintyg och byggt sitt ev beslut enbart kring det!!

raderan handlade om hur min rörlighet var i mina armar och axlar!! att det var gott, även om alla triggerpunkter var funna och jag harvärk. så var detta NOG för dem… mitt läkarintyg innehåller mer än så. när jag visade min handläggare om detta så sade hon att "detta var allt som hade med min sjukdomsbild innehöll"

jag svarade henne att "hade detta varit sant så hade jag varit i arbete för länge sen!!"  PÅ det svarade hon ingenting!! för mina problem med hälsan har blivit mycket mera utbredd OCH dokumenterad än så!! men DET hade man totalt ignorerat från in

Men det slutgiltiga beslutet kommer till veckan (hoppas man) och då ska jag bestrida beslutet OCH skaffa nytt sjukintyg IGEN… ja, det är verkligen så som man brukar säga "MAN SKA VARA FRISK, FÖR ATT ORKA VARA SJUK"!!

Upp till toppen
Annons: