Annons:
Etiketttävlingar-och-undersökningar
Läst 4759 ggr
ingann
1/23/12, 3:04 PM

TÄVLING

Vi tänkte att vi skulle ha en liten tävling här på FK.

Tävlingen går ut på att hitta svaren på frågorna antingen här på FKiFokus eller på FK´s egen hemsida.

När ni hittat alla svaren skickar ni dem i ett PM till ingann. Endast ETT deltagande per medlem (du måste vara medlem så glöm inte att bocka i det om du inte redan gjort detGlad) är vad som gäller.

Vinsten i denna tävling är EN MÅNADS  INSIDER/+ eller en liten ljuslykta.

Tävlingen avslutas söndagen den 5/2-12 och vinnaren meddelas senast på onsdagen efter.

Lycka till!

FRÅGOR:

1. Vad heter sajtvärden och medarbetarna på FKiFokus?

2. Hos vilken myndighet ansöker man om Särskilt bostadstillägg för pensionärer (65+)

3. Vilket telefonnummer har FörsäkringsKassan?

4. På vilken postadress skickar du ansökningar om tex sjukersättning till FK?

5. Vilka 5 delar ingår i FK´s serviceåtagande?

6. Hur gammal får man högst vara för att kunna få utvecklingsersättning?

7. Kan du bo och/eller arbeta i andra länder men ändå omfattas av Svensk socialförsäkring? (Om ja, vilket/vilka länder? Samlingsnamn räcker)

8. Hur länge måste man behålla en bil man köpt genom FK´s anskaffningsbidrag?

9.Vad heter ersättningen man kan få som nykommen till Sverige?

10. Vad ska du göra om du skadar dig under studier?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
1/27/12, 8:56 PM
#1

Kom igen nu medlemmar !

TjockaBerta
1/28/12, 1:52 PM
#2

Hur många har svarat?

>>>Malum domesticum<<<

ingann
1/29/12, 5:16 AM
#3

#2 Det är hemligt Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
1/29/12, 12:17 PM
#4

#3 Tungan uteSkrattande

TjockaBerta
1/29/12, 12:30 PM
#5

Hu jobbigt. Måste ha penna o papper. Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

ingann
1/29/12, 4:00 PM
#6

#5 i de flesta webbläsare kan man högerklicka uppe på sidfliken (fönsterfliken) och välja "duplicera", då får du upp samma sida du är på igen och kan öppna PM-sidan i den ena. Då är det bara att klippa och klistra mellan flikarna så slipper du skriva för hand:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
TjockaBerta
1/29/12, 9:15 PM
#7

Smart. Jag tävlar imorgon från datorn.

>>>Malum domesticum<<<

[Nathalie62]
1/30/12, 11:28 AM
#8

#7 Skoj, lycka till.

TjockaBerta
1/30/12, 11:46 AM
#9

Tyvärr. Jag ger upp det var för svårt och för krångligt.

Lycka till de som deltar.

>>>Malum domesticum<<<

[Nathalie62]
1/31/12, 10:37 PM
#10

Snart vill vi se en vinnare av Insider Skrattande

ingann
2/1/12, 2:21 AM
#11

Puffar

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
2/4/12, 3:13 PM
#12

Sista dagen i morgon att skicka in!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2/4/12, 7:54 PM
#13

Lycka till.

Annons:
[Lillfjanten]
2/4/12, 8:21 PM
#14

jag har inte deltagit, men vill ändå komma med några synpunkter om varför jag inte gjort det. det blir väldigt mycket läsande och letande, så det kan bli besvärligt för oss som har nedsatt syn, svårt med läsförståelse mm. dessutom i fråga #3 så finns det flera svar, men det förutsätts antagligen att det gäller privatpersoner. men fk är ju till för arbetsgivare med. för övrigt, kul med tävlingar,*tummen upp* men ett förslag är att ha lite enklare frågor så det blir lättare och roligare för de flesta att vara med. hoppas att detta inte tas på fel sätt och det blir sura miner :)

TjockaBerta
2/4/12, 9:42 PM
#15

#14 Jobbigt också för oss som har ont och inte kan klicka och scrolla så mycket.

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
2/4/12, 9:47 PM
#16

#15 precis, det med. jag har ju samma problem, försöker konvertera till att bli vänsterhänt, det är toppen med trådlösa möss :)

ingann
2/5/12, 1:21 AM
#17

#14 Vi har utgått från att det är privatpersoner eftersom vi (antar jag iaf) finns här på sajten som privatpersoner och det är en tävling för våra medlemmar.

För att det ska bli enklare får man göra en tävling isf som bara innehåller frågor där svaren finns här på startsidan eller på FK´s startsida.

Tråkigt att ni tyckte det var för svårt iaf. Vi får se om vi kan hitta på nån aktivitet som inte kräver nåt sökande längre fram Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

mongu
2/5/12, 9:13 AM
#18

Trist att det ska vändas till negativt när det är tänkt att va positivt. Tror dom allra flesta här har besvär med värk eller annat.

Så jag tycker det är mycket tråkigt när det ordnas nåt att det bara ska klagas.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
2/5/12, 10:36 AM
#19

#18 och jag tycker att det tråkugt när en del int kan ta feedback utan att bli sura eller se det negativt. #17 tack för att du tog detta på rätt sätt!

mongu
2/5/12, 12:14 PM
#20

# 19 Det jag reagerar på är att det måste påpekas saker. Det finns mängder med tävlingar osv men långt ifrån alla passar alla.

Kommer du med synpunkter om det är en tävling i t.ex. en tidning som inte passar dig?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
[Lillfjanten]
2/5/12, 12:25 PM
#21

#20 då det uppmanas här att delta, så kom jag med synpunkter, varför är det bara du som tar det negativt? och nej, jag har inte synpunkter på tävlingar i tidningar, för hag läser inga tidningar ;) själv tycker jag det är bra ned olika åsikter, man lmr sig mycket om hur folk fungerar. Nu sätter jag punkt i denna trpd för fridens skull ;) Det är trevligt med aktiviteter, men jag ska inte synpunkta mer om det..

[Nathalie62]
2/5/12, 12:35 PM
#22

Nu är tävlingen avslutad !

Vill tacka för era synpunkter och lovar att vi ska tänka över framtida tävlingar så dom blir enklare för samtliga parter.

ingann
2/5/12, 4:47 PM
#23

Ett litet tips för er som tyckte det var svårt att leta (det var min 15-årige son som kom på det) som jag inte kunde tipsa om tidigare då det hade blivit alldeles för lätt: På alla webbsidor, även FK´s, finns en sökruta på startsidan, där skriver man in huvudordet i frågan och får då upp svaret ganska omgående Flört Något att komma ihåg om ni råkar ut för fler sök och finn-tävlingarGlad

Ha en fin söndag allihopa!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2/5/12, 11:29 PM
#24

#23, Tacka din son och hälsa att det var ett mycket bra tips Glad

[Lillfjanten]
2/6/12, 6:32 AM
#25

#23  lätta tävlingar får fler deltagare, se bara på postkodsmiljonärens frågor som man får ringa in på :) att använda sök-funktionen är ju inga konstigheter, men det är så mycket mer. det ska skrivas, läsas och sen har vi ju själva mushanteringen med :) men det är jättebra att ni anammat våra synpunkter, och grattis till den som vann!

ingann
2/6/12, 7:51 AM
#26

#25 Fast det är väl ändå en ganska stor skillnad?  Visst är det lätta frågor som tittarfrågor på Postkodslotteriet, men hur mycket pengar får de inte in på alla samtal som INTE vinner då? Vinstsumman är ju bara en liten del av alla inkomsterna.

Den här tävlingen hittade vi på för vi tänkte att vi skule göra något kul och en tävling är inte en tävling utan en motprestation. Postkodslotteriet är ju som namnet säjer, ett lotteri och inte en tävling.

Här är det vi, Sajtvärd och Medarbetare som står för både inköp och frakt av priserna.  Jag tror ju inte att ni vill betala för ert deltagande här, eller hur?

Det här var faktiskt en lätt tävling. Både att läsa frågor och svar, skriva ner svaren och klicka det som behövdes på musen var inte värre än att läsa några trådar, svara och klicka på nya trådar här på sajtenFlört

Jag valde medvetet väldigt lätta saker eftersom jag själv har både dålig syn och bara kan använda vänsterhanden (är egentligen högerhänt) till allt utom de absolut lättaste sakerna.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

mongu
2/6/12, 8:59 AM
#27

# 26 Bra inlägg och beskrivning av tävlingenGlad

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
TjockaBerta
2/6/12, 10:39 AM
#28

#26

Menar du att jag är dum för att jag tyckte att det var svårt att hitta svaren?

>>>Malum domesticum<<<

ingann
2/6/12, 10:55 AM
#29

#28 Var har jag skrivit det?

Vad jag har skrivit är att det finns ett LÄTT SÄTT att hitta svaren på som inte kräver så mycket just pga att folk kan ha funktionsnedsättningar av olika slag.

Inte någonstans har jag skrivit något om intelligens. Ser du det får du gärna visa mig.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

TjockaBerta
2/6/12, 11:43 AM
#30

#29

"Det här var faktiskt en lätt tävling. Både att läsa frågor och svar, skriva ner svaren och klicka det som behövdes på musen var inte värre än att läsa några trådar, svara och klicka på nya trådar här på sajtenFlört

Jag valde medvetet väldigt lätta saker eftersom jag själv har både dålig syn och bara kan använda vänsterhanden (är egentligen högerhänt) till allt utom de absolut lättaste sakerna."

>>>Malum domesticum<<<

[Nathalie62]
2/6/12, 1:14 PM
#31

#30 inganns inlägg "26" framförde denna tävling på ett välformulerat sätt och jag vet att hon inte menar något illa så ta det inte personligt snälla du. Du är inte dum på något vis. Jag är glad att du berättade din åsikt.

Med detta sagt vill jag nu att vi lugnar ner oss och låter detta vara, både jag och mina Medarbetare lovar att tänka oss för nästa gång vi skapar en tävling. Det är jättebra att ni säger till om något inte känns bra, all feedback behövs för att göra sajten bättre, ris som ros,  Glad

ingann
2/6/12, 5:58 PM
#32

#30 Fortfarnde, var står det något om intelligens? Vad som står i det du kopierade beskriver hanteringen, dvs vilken kraft som skulle behöva läggas på utförandet.

Alltså, så korta frågor som möjligt för att slippa anstränga ögonen, tydlig beskrivning av "tjänsten" som efterfrågas  för att underlätta sökningen.

Jag är ledsen om du tog det på fel sätt men jag beskrev där hur jag uppfattar tävlingen, vilket jag tycker framgår väldigt tydligt av sista stycket du kopierade.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

TjockaBerta
2/6/12, 7:05 PM
#33

#31 Säg till din Medarbetare att ni lagt ner. Hon verkar inte ha läst ditt inlägg. #32 Jag skriver att jag tycker det är för svårt för mig och du beskriver hur lätt tävlingen var. Ska bli roligt att höra vem som vann på onsdag.

>>>Malum domesticum<<<

ingann
2/6/12, 7:22 PM
#34

#33 Jag måste väl få förklara?

Mitt inlägg som du kopierade var inte ens skrivet till dig, såvida du inte är samma person det var riktat till. Jag hade kanske förstått dig lite om det hade varit ett svar på ditt inlägg! Hade jag riktat det mot dig hade jag gjort inlägget föe en vecka sen när du kommenterade att du hade problem med det, inte väntat till nu.

Tyvärr finns det ingen vinnare då ingen deltagit, inte ens med den enkla första frågan.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
TjockaBerta
2/6/12, 7:44 PM
#35

Ha ha ha ha ha! Kan det varit för svårt för folk som är sjuka? Nej visst ja. Det var ju så lätt.

>>>Malum domesticum<<<

ingann
2/6/12, 8:02 PM
#36

#35 Av vilken anledning är du spydig?

Det var en lätt tävling, jag tror snarare det beror på bekvämlighet om jag nu ska vara ärlig.

Du har ju inga problem med att hantera vare sig mus, läsa eller skriva här.

En tävlig innebär att man utför något för att kunna vinna. Vad ni efterfrågar är ett lotteri. Vill ni ha ett lotteri så visst kan vi ordna det, men är ni då beredda på att betala för deltagandet så vi kan bekosta priser och frakt?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

TjockaBerta
2/6/12, 8:31 PM
#37

"redigerat av sajtvärd"

>>>Malum domesticum<<<

[Nathalie62]
2/6/12, 9:49 PM
#38

Nu stänger jag tråden.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: