Annons:
Etiketttävlingar-och-undersökningar
Läst 2993 ggr
[Fröken P]
5/5/12, 1:33 PM

Undersökning - sjukförsäkringsregler

du behöver inte motivera din åsikt.

Annons:
ingann
5/5/12, 1:52 PM
#1

Jag tycker det är bra att det är samma regler för alla. Dock så finns det individuella aspekter att ta hänsyn till men generellt ska det vara lika regler för alla.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/5/12, 1:55 PM
#2

jag är kluven. jag tycker inte att reglerna är bra, men heller inte dåliga. de är på både gott och ont.

nettis64
5/5/12, 2:06 PM
#3

Reglerna är INTE bra. Jag tycker att de MÅSTE göra en inividuell bedömmning. Hur det än är så är vi alla olika,olika sjukdommar,olika bakrunder,olika förutsättningar.osv. Att dra ALLA över en kam,blir inte bra i slutändan!

 Med kärlek....nettis64Glad

nettis64
5/5/12, 2:07 PM
#4

Reglerna är INTE bra. Jag tycker att de MÅSTE göra en inividuell bedömmning. Hur det än är så är vi alla olika,olika sjukdommar,olika bakrunder,olika förutsättningar.osv. Att dra ALLA över en kam,blir inte bra i slutändan!

 Med kärlek....nettis64Glad

[Fröken P]
5/5/12, 2:11 PM
#5

görs det inte individuella bedömningar idag? jag tycker nog att de har gjort så med mig ialla fall, de ser till helheten, inte enbart till diagnosen. däremot så kan jag tycka att reglerna skulle se annorlunda ut.

nettis64
5/5/12, 2:20 PM
#6

Nej,det är ju det det inte gör.

Inte i mitt fall i alla fall o många med mig.

Men det kanske är olika i olika kommuner det också,som mycket annat.

De ser inte till helheten,de ser bara en diagnos o alla med den diagnosen kan arbeta..där har du försäkringskassan i ett nötskal.

 Med kärlek....nettis64Glad

Annons:
ingann
5/5/12, 2:25 PM
#7

#6 har du provat att byta handläggare? Min erfarenhet är att de oftast gör en individuell bedömning men sen finns det paragrafryttare som går exakt efter föreskrifterna och struntar i delen som säjer att de ska bedömma efter varje individs förmåga.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

nettis64
5/5/12, 2:33 PM
#8

Tack för tipset.!Glad

 Med kärlek....nettis64Glad

[Fröken P]
5/5/12, 2:41 PM
#9

jag bytte handläggare och jag blev behandlad på ett mycket bättre sätt. därmed inte sagt att jag har fått några fördelar pga det, men bemötandet och kommunikationen är bättre.

#8  ring din handläggares chef och prata med denne. det var så jag fick gå tillväga.

[Nathalie62]
5/5/12, 2:54 PM
#10

Det är på både gott och ont tycker jag.

ingann
5/5/12, 4:55 PM
#11

#9 vad gjorde din handläggare för fel eftersom du bytte?

Om jag förstått dig rätt så har ju inte bemötandet (medkänsla/respekt) någon betydelse så länge man har yrkeskunnandet?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/5/12, 4:59 PM
#12

#11  hon var otrevlig rent ut sagt. och jag fick medhåll från hennes chef. nej, hon behöver inte ha medkänsla och tycka synd om mig när jag är sjuk, men man ska inte heller uttrycka sig otrevligt.

jag förväntar mig ingen empati från fk, bara att de gör sitt jobb. Flört

ingann
5/5/12, 5:02 PM
#13

#12 min fråga är fortfarande, vad gjorde hon för yrkesmässigt fel?

Att vara otrevlig innebär inte att hon gör något arbetsmässigt fel.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Fröken P]
5/5/12, 5:08 PM
#14

#13  jag vill inte skriva vad hon sa till mig, men det var inte ok. då hennes chef inte heller tyckte det så fick jag byta handläggare direkt. nej visst, man behöver inte vara trevlig och le, men man får och bör inte uttrycka sig hursomhelst, även om man är stressad och har mycket att göra.

ingann
5/5/12, 5:15 PM
#15

Det kanske var ett misstag, hon kanske bara hade en dålig dagGlad

Nej,nu ska jag vara allvarlig. Jag håller helt med dig. I klientkontakter så måste man tänka på hur man uttrycker sig! Det är en del av medkänsla, att man inte är plump och säjer vad som faller en in.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/5/12, 5:27 PM
#16

#15  nej, detta hände upprepade gånger vid olika tillfällen under ett år, hade det varit en engångsföreteelse så hade jag inte sagt något, jag har full förståelse för om man har en dålig dag. men om det upprepas, då är det inte okej.

[Nathalie62]
5/5/12, 10:21 PM
#17

Det är inte alls okei att bete sig dåligt flera gånger i streck, då ska man byta yrke.

[Fröken P]
5/5/12, 10:35 PM
#18

#17  ja eller också är en charmkurs på sin plats Cool dåliga dagar kan alla ha, det kan jag absolut ta, men inte när det upprepas. den nya handläggaren är trevlig (nåja, inte mer än hon behöver och jag kräver absolut inte mer) gör sitt jobb och jag är nöjd.

det är ju inte alla som vet att man kan byta handläggare, jag visste inte det förrän jag läste det är på iFokus, men några samtal senare så.. det knepigaste var att jag kände mig lite skamsen att "skvallra" på min handläggare, jag gillar inte att göra så, men i detta fall hade jag inget val tyckte jag.

Upp till toppen
Annons: