Annons:
Etikettbra-att-veta
Läst 3401 ggr
julklappen
10/22/12, 5:30 PM

Någon här som vet?

Hur gör man när det inte funkar mellan arbetsförmedlare och arbetslös?

(min arbetsförmedlare ringer inte upp till mig när jag har pratat in medelande minst 3gånger utan att få tag på denna, skickar mer och mer sällan medelande tillbaka när jag har skrivit till denna person och försökt att få tag på han/hon. Har haft en praktik som nu går ut snart, ska efter denna praktikplats börja på en ny(denna som alla andra praktikplatser har jag själv fått  leta upp. min hanledare på arbetsförmedling vet att jag har hittat denna praktikplats och jag trodde att han/hon skulle medela mig om när jag kunde börja på denna och om tider m.m. Hur länge jag skulle vara på denna praktikplats. Men min arbetsledare har inte hört av sig om det. Jag ringde upp den praktikplats som jag snart ska börja på. Där frågade jag om min arbetsledare hade hört av sig till dom då? Jo det hade han/hon. Bestämt med dom att jag skulle börja den 29Oktober men inte hur dags elller om tider för övrigt. Jag visste ingenting om detta. Jag trodde att jag,min arbetsledare och chefen på denna praktikplats skulle ha ett möte först innan jag började min praktik.

Nu undrar jag om någon här vet hur man gör för att byta arbetsledare på arbetsförmedlingen?  Någon här som har gjort det?

Annons:
Maria
10/22/12, 7:03 PM
#1

Jag har ingen aning men din handledare borde väl ha en chef som du kan vända dig till. Om inte annat så borde du kontakta AF och säga att du vill byta arbetsförmedlare.

Det låter ju inte vettigt att de går över huvudet på dig så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jasså]
10/23/12, 9:23 AM
#2

Ring AF:s växel och fråga efter din handläggares chef. Jag har gjort så förut, och fick byta handläggare, inga problem.

julklappen
10/23/12, 1:08 PM
#3

Tack för svaret, ska ta och ringa chefen.

mongu
10/23/12, 10:03 PM
#4

Håller med om att du ska ringa och be att få byta. Tala om hur det har varit och att det inte har fungerat så bra.

Lycka till och hör gärna av dig det kan hjälpa nån annan i liknande situation.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Upp till toppen
Annons: