Annons:
Etikettarbetssökande
Läst 21870 ggr
[NightStorm]
2013-01-26 03:47

hur överlever ni med aktivitetsstöd?

om man går ett program på arbetsförmedligen får man ju aktivitetsstöd….

detta är på ca 3700

hur betalar ni hyran? mat?

(bostadstilägg får man ju bara upp till 29år)

Annons:
CatchFatch
2013-01-26 04:37
#1

Jag är 19år och mitt svar är : Det gör jag inte.

Jag bor som tur är antingen hos min pojkvän eller hos min mamma så jag slipper betala hyra.

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Mona22
2013-01-26 06:35
#2

Min man jobbar som tur är.

[NightStorm]
2013-01-26 06:49
#3

men hur gör folk som är ensamstående och har eget hushåll(utan barn)?

jag förstår inte hur det går ihop…

[Lilla Fröken]
2013-01-26 06:57
#4

Skulle tro att de som inte får andra bidrag eller tillägg kan få försörjningsstöd.

Mona22
2013-01-26 07:04
#5

De får hjälp från socialen isåfall.

[NightStorm]
2013-01-26 07:20
#6

men då får man inte ha några tillgångar va ?

inte ens bil?

Annons:
[Lilla Fröken]
2013-01-26 07:23
#7

Man får självklart inte ha tillgångar, isåfall behöver man inte ekonomisk hjälp. Däremot kan man få ha bil, om den inte är värd mer än max 5000 kr tror jag och att man är i behov av den. Har man bostadsrätt, sparande mm, så får man använda sig av dem.

Twisted_T
2013-01-26 12:59
#8

Ja fast man vill ju kunna ha pengar på sparkonto utan att behöva länsa hela det med… Man vill ju ha en framtid. Eller som för min del så ligger de på bospar konto vilket gör att jag får mer poäng där för ny lägenhet senare. Nu har jag lägenhet och pluggar så får CSN. Men tidigare har jag fått leva på killen. Eller föräldrar. Vilket är jättejobbigt.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Lilla Fröken]
2013-01-26 13:36
#9

Socbidrag (försörjningsstöd) är till för dom som inte har något att leva på, inte till för dem som har, men inte vill röra pengar.