Annons:
Etikettbra-att-veta
Läst 4312 ggr
julklappen
1/30/13, 8:17 PM

Undrar om aktivitetsstöd.

Är det någon som kan svara på detta? jag undrar om man kan få aktivitetsstöd  i evigheter  eller om det tas bort efter en tid? (när man är på olika praktikplatser och arbetstränar eller något av dem? Eller om man inte har arbetat något alls men söker/sökt arbete men ej fått något? vad gäller då angående aktivitetsstöd? OM aktivitetsstödet tas bort, vad händer då? jag menar, då måste man väl få pengar någon annanstans ifrån eller? Var i så fall?

Annons:
mongu
1/30/13, 9:59 PM
#1

Det står en del att läsa om det här

Sen är det Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen som kan svara på dina frågor.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lilla Fröken]
1/31/13, 8:21 AM
#2

Får du inte aktivitetsstöd och ingen annan inkomst heller så får du söka försörjningsstöd. Jag känner en som blev utskriven från AF och därmed förlorar aktivitetsstödet, de ansåg att personen inte var arbetsför, men nu är denne sjukskriven, men har ingen SGI, så det blir försörjningsstöd med sjukintyget som underlag.

julklappen
1/31/13, 1:26 PM
#3

ok, tack för tipsen.

[NightStorm]
2/5/13, 11:38 PM
#4

lilla fröken

varför försörjningsstöd och inte sjukpenning/sjukersättning?

det kan man ju få utan sgi

[Lilla Fröken]
2/6/13, 12:27 AM
#5

Nej. utan sgi, ingen sjukpenning. Det svaret fick vi av FK. Eller vet du nått dom jag inte vet? ;) Vad gäller sjukersättning vet jag inte.

Upp till toppen
Annons: