Annons:
Etikettbra-att-veta
Läst 3609 ggr
mongu
2013-06-10 08:33

Därför är jag så frånvarande.

Vill så gärna ge er en förklaring till varför jag inte är synlig härinne speciellt ofta.

Under en längre tid har jag själv varit sämre i mina sjukdomar. Nu har även min mamma blivit dålig och det gör att jag orkar inte vara härinne speciellt ofta. 

Jag hoppas att ni ändå ska vilja skriva om ni har nåt att delge andra här. Antingen om ni vill ha stöd och hjälp eller om ni har nåt som kan hjälpa andra.

Om inte jag är här själv så är medarbetarna inne och håller koll.

Så småningom hoppas jag vara tillbaka men som läget är just nu så finns inte orken hos mig. Jag måste välja och då är min mamma och min egen hälsa det som har prio 1.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Honestyisdead
2013-06-10 12:16
#1

Hoppas det blir bättre med er båda!

mongu
2013-06-10 17:21
#2

Tack Hera ja detta måste få lugna ner sig nu. Det har varit alldeles för mycket ett tag och då orkar jag inte med nånting.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2013-06-10 21:14
#3

Hoppas också innerligt att du och din mamma blir bättre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

guldflickan
2013-06-10 23:05
#4

Varm hälsning och omtanke till Dig och Din mor,,,ta hand om varandra! Hoppas att det löser sig till det bättre för er // Nina

Njut av livet, det går inte i reprisSol

mongu
2013-06-11 07:33
#5

Tack snälla ni. Ja det är en pärs just nu. Fick idag på morgonen göra en utryckning då mamma ringde kl 6 och sa att hon blödde näsblod. 

Till saken hör att hon aldrig blöder näsblod, tror inte hon gjort det nån gång. Så hon blev ju rädd såklart. Det hade jag med blivit.

Nu är jag hemma igen och ska försöka sova en stund. Sen ska hennes VC-läkare ringa till mig för att höra hur det går med allt. Där har jag en del att berätta sen förra tisdagen han ringde.

Lilla mamma det är inte lätt att bli gammal och ensam. Önskar bara att jag orkade hjälpa henne mer än jag gör. Samtidigt som jag vet att hon uppskattar det jag gör och hon vill att jag ska va rädd om mig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

mongu
2013-08-30 13:51
#6

En liten uppdatering från mig. I nuläget är jag inte alls närvarande här. Självklart så tittar jag in här nästan varje dag. Men jag har ingen ork att skriva och ta fram nya fakta.

Läget med min mamma är ungefär som i somras, hon har väldigt ont och besvärligt. Hon har en bra smärtlindring men som med all smärtlindring så följer det andra problem. T.ex. magen som inte vill funka så bra osv. Sen så gör man ofta för mycket när man känner sig någorlunda.

Men samtidigt så måste man ju få göra allt man kan och inte låta sjukdomen ta ifrån en allt.

Så jag har en hel del pyssel med mamma.

Min egen värk är inte heller nådig så jag är trött och försöker att hitta en balans i livet.

Hoppas ni ändå får tips om och när ni behöver det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Maria
2013-08-30 13:57
#7

Stackars dig och din mamma förstås. Hoppas att det snart vänder och blir bättre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mongu
2013-08-30 16:49
#8

Tack Maria det hoppas jag med.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2013-09-05 18:02
#9

Hur mår du mongu?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mongu
2013-09-08 19:06
#10

Ja Bumbleboo jag mår sådär kan jag säga. Tycker det går runt hela tiden dels så mår jag sämre med min värk och ME och andra symptom. Sen är det ju mamma som just nu tynger mig enormt. 

Det är så jobbigt och sorgligt att se sin mamma bli sämre och sämre. Visst hon har bra dagar med men de är inte lika många som de dåliga.

Sen behöver jag vara med på olika läkarbesök för att mamma ska veta vad som är sagt och vad som ska göras. Se till att hon får den dos med medicin hon ska ha osv. Visst man kan få hjälp av det via hemsjukvård men jag känner att än orkar jag den biten. Samma så tycker jag att det är viktigt för mig att veta varför nåt ska ske med mamma.

Har en syster men vi är väldigt olika och hon ser inte behovet av att vara med vid läkarbesök osv.

Så nu är det dels ett besök på medicinmottagning som ska ske och sen på mammografin. Båda måste jag åka med till. 

Så det är tungt just nu. Hoppas snart vara tillbaka och orka va mera aktiv. För det behövs tycker jag men i nuläget så funkar det inte tyvärr.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Upp till toppen
Annons: