Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 8721 ggr
Zadeira
2014-07-29 20:48

"Intyg för förmånstagare"

Jag har fått beviljat Aktivitersersättning från FK, och tillsammans med brevet fick jag även ett litet intyg "Intyg för förmånstagare" som tydligen erbjuder rabatt på vissa ställen. Dessa ställen finns givetvis inte listade hos FK utan man måste själv söka upp var det gäller.

Har förstått via lite googlande att bland annat SJ, SL, Swebus och SF-bio har som så att man får pensionärspris om man har det här intyget. Sen får man höra på i princip alla ställen som erbjuder pensionärspriser om detta intyget gäller hos dem, ex gym, museum och liknande.

Är det någon här inne som vet fler ställen än de jag listade innan? Någon som brukar använda sig av detta intyg? Någon erfarenhet?

Annons:
Honestyisdead
2014-08-10 13:53
#1

Fantastiskt att du fick intyget utan att söka det. Många vet inte om att det finns.

Jag har det men har aldrig använt det.

Zadeira
2014-08-10 15:08
#2

#1 Jag fick höra att det automatiskt följer med nu när man får ex aktivitetsersättning beviljat, att det nuförtiden ska komma utan att man själv behöver söka det. Men att man däremot själv fortfarande får ta reda på vart man kan använda det.

Honestyisdead
2014-08-10 15:17
#3

Då måste det vara ganska nytt. För två år sedan var det inte så. 

Det är ju bra :) Sen förstår jag att det är svårt att lista vad som innefattas. Kan tänka mig att det till och med varierar inom företag i olika städer.

Zadeira
2014-08-10 15:29
#4

Nej, det är nog väldigt nytt. Jag fick som sagt det för 2 veckor sen.

Det är nog så ja. Men de tipsade mig om att på ställen där de har pensionärsrabatt kan man fråga för många såna ställen har samma rabatt för de med intyget från FK, dock är det ju upp till företagen i sig.

Tarotstollan
2014-10-27 03:30
#5

Jag brukar använda mitt när jag skall på hundutställning här i staden, då går jag in gratis! Annars hade det kostat ca 60-70 kr om dagen!
Kolla på alla ställen där de tar inträde, står det något om rabatt för pensionärer så skall det gälla som gratis eller väldigt mycket billigare. Det kan vara olika för olika ställen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TjockaBerta
2014-11-20 17:16
#6

Jag har haft det tidigare men sen övergick min tidsbegränsade sjukersättning till sjukskrivning och då drogs det in . Ny har jag fått sjukersättning igen och fick ett nytt kort tillsammans med beslutet. Jag använder det på SL och på bio mest .

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
mongu
2015-02-01 22:22
#7

Så nytt är det nog inte eller så jobbar dom olika. Jag fick med mitt intyg när jag fick beslutet om sjukersättning 2007

Har använt det på bio och på SL

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Honestyisdead
2015-02-01 22:28
#8

#7 Jag fick inget 2012. Fick be om det.

Upp till toppen
Annons: