Ersättningar och bidrag

Särskilt högriskskydd

2015-02-03 21:31 #0 av: Maria

Min arbetsgivare tyckte jag skulle ansöka om särskilt högriskskydd för korta sjukperioder. Jag är borta ofta men bara någon dag i sänder.

Idag fick jag besked att det var godkänt så nu slipper jag karensdagen vilket gör en del i pengar.

Skönt.

/Maria

Anmäl
2015-02-04 11:01 #1 av: Hera

Vad bra :)

Anmäl
2018-02-23 10:19 #2 av: Farwuq

Intressant, jag är inte själv den friskaste druvan i klasen.
Man skulle kanske fundera på det själv.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2018-02-23 10:39 #3 av: Maria

#2 Ja det tycker jag att du borde göra. Tråden är ju sedan 2015 och jag har haft det sedan dess. Först ett år i taget men nu sista gången så godkändes för 2 år framåt.

Är man sjuk flera dagar i månaden som jag är, så gör ju karensdagen stora hål i plånboken så det känns jätteskönt. Känns bra inför arbetsgivaren också.

/Maria

Anmäl
2018-02-23 10:50 #4 av: Farwuq

Är kravet att man varit sjuk, eller att man riskerara att bli sjuk?

Jag går ofta hit trots jag borde stannat hemma, men...

Jag behöver mottionen och det sociala; därför går jag hit.
Men sjuk är jag som attan.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2018-02-23 11:08 #5 av: Maria

Kravet är att man har haft stor korttidsfrånvaro en längre tid som ska vara styrkt från arbetsgivaren plus läkarintyg. Det är de två sakerna jag har behövt skicka in till FK.

Man behöver ju så att säga "bevis" på att man haft hög korttidsfrånvaro.

/Maria

Anmäl
2018-02-23 15:11 #6 av: Maria

Jag glömde att FK ville veta frånvaron sista året innan ansökan.

/Maria

Anmäl
2018-03-05 06:35 #8 av: Farwuq

Man får alltså  vara sjuk ca tio ånger för att komma i fråga.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.