Annons:
Etikettövrigt
Läst 3244 ggr
[Lizzier_83]
2015-05-16 19:29

Hur söker man lägenhet utan inkomst?

Jag undrar lite vad som gäller. jag går hemma med två pojkar med hinder, har vårdbidrag för dem och det är min enda inkomst. Om jag och sambon skulle separera, vilka möjligheter har då jag och barnen att få annat boende? Finns det någon möjlighet alls?

Annons:
ElisabethB
2015-07-20 04:06
#1

Det beror mycket på vart du bor, om du har någon betalningsanmärkning o.s.v.

Om du bor på en mindre ort har du en viss chans.. (Läs gärna lite om det i artikeln om löneutmätning jag länkar till i min signatur.) För tillfället kan man i princip säga att jag inte har någon inkomst (eftersom jag är arbetslös) och har löneutmätning, men jag fick ändå ett hyreskontrakt så sent som för en vecka sedan, så omöjligt är det inte.)

Bor du däremot på en ort där det är bostadsbrist och hyresvärdarna kan välja och vraka hur mycket som helst är det däremot väldigt svårt, men det är bara att ringa runt och vara trevlig.

Oavsett så kan en deposition vara lösningen på att komma runt avsaknad av inkomst eller betalningsanmärkning.

En betalningsanmärkning för obetalda hyror, elräkningar, hemförsäkring och sånt är ingenting någon hyresvärd ser mellan fingrarna på..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Fridaaaa
2015-09-14 08:51
#2

#1 Beror på helt hyresvärden. En privat kan göra om man har tur.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ElisabethB
2015-09-14 09:11
#3

Det händer även att allmännyttan godkänner folk med både betalninsanmärkningar och utan inkomst. Händer lite då och då häromkring. :)

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: