Annons:
Etikettsjukdom
Läst 3360 ggr
Skitgalen
6/4/15, 11:08 PM

Sjukskrivning med aktivitetsersättning

Jag har blivit sjukskriven juni ut och är arbetslös/arbetssökande, jag får aktivitetsersättning just nu, men jag undrar om man kommer få mer eller mindre med sjukskrivning? Får omkring 8000 i vanliga fall pga neurologisk sjukdom.

Annons:
[Vikning a ängel]
6/4/15, 11:28 PM
#1

Jag är sjukskrivning  gtivitetsersätning, men du får inte mer för att du är sjukskriven du ska inte häller få mindre en det du fått tidigare. Men om du bor ensam i lägenhet så kan du även ansöka om bostadstilläg och där tror jag man kan få upp till ca 4700kr. Men man får inte mer en vad lägenheten kostar.

Tjeja
6/4/15, 11:29 PM
#2

Oj får du 8000? det är ändå rätt bra. Jag har bekanta som knappt får ut 6000 på sjukersättning eller sjukpenning.

Aktivitetsersättning tror jag spontant är sämre i så fall tyvärr. Korkat för då motiverar det ju knappast att ta del i någon aktivitet.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Skitgalen
6/5/15, 12:02 AM
#3

Jag får 8000 för arbetsförmedlingen skickar in någon kodning till försäkringskassan som har med neurologiska sjukdomar o göra. Hoppas bara inte jag får mindre för då kommer jag få svårt med hyran till min lägenhet.. O jag har redan testat ansöka om bostadstillägg men jag är inte behörig till det..

Grace2009
6/6/15, 6:56 PM
#4

Det är inte aktivitetsstöd du har då? När jag hade det och var inskriven på arbetsförmedlingen fick jag också ca 8000kr i månaden. Aktivitetsersättning får man ju om man inte kan arbeta helt/delvis pga sjukdom.

Skitgalen
6/7/15, 12:03 AM
#5

HAha kan aldrig skillnaden på det där, men det är säkert aktivitetsstöd jag har

vemina
6/8/15, 2:09 PM
#6

Jag har aktivitetserättning och får ca 6000kr i månaden

Annons:
Upp till toppen
Annons: