Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 7067 ggr
Sofia19
2017-08-27 22:33

Ersättning

Hej, tjej på 19 år som blev sjukskriven av psykisk ohälsa och kunde ej gå sista året på gymnasiet. Jag bor i lägenhet och jag kan fortfarande inte jobba. Så jag har inga pengar alls nu och får låna till hyra. Hur/kan jag få någon slags hjälp någonstans ifrån?

Annons:
tlover
2017-08-27 22:37
#1

gå till soc, att låna till hyra är inte någon lösning om inte du vet med säkerhet att du kommer att tjäna nog nästa månad för både hyra och lån.

Sen så bör du försöka att få sjukskrivning igen om du inte kan arbeta ännu för annars kan du bli tvingad att söka jobb tex

l'm back

Sofia19
2017-08-28 00:35
#2

Jag lånar av mina föräldrar en del och dom hjälper mig även mycket men vill kunna stå på egna ben trots att dom vill hjälpa. Är inte inblandad med soc. Kan få utskrivet sjukintyg av mig läkare, men går det att få någon slags ersättning eller något?

tlover
2017-08-28 00:40
#3

#2 sjukpenning eller aktivitetsersättning beroende på hur länge du planeras vara sjuk. Det söker du hos försäkringskassan. Men kolla soc också. Att få sjukpenning /aktivitetsersättning kan ta tid, soc kan hjälpa under tiden. (du kommer att få betala tillbaka till soc om du får retroaktivt men det görs automatiskt)

l'm back

Upp till toppen
Annons: