Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 3720 ggr
ninni78
9/13/17, 10:42 AM

Avslag sjukskrivning!

Jag har varit med om en arbetsskada på jobbet som resulterade i Cervikalt diskbråck med rotpåverkan, cervikal rizopatin och impingment höger och vänster skuldra. Remitterad till neurokirurg där det är lång vänte tid. Läkaren har skickat en ny remiss till neurokirurg om förtur, vilket även den verkar ta tid. Enligt min läkare så är det högst troligt att jag behöver opereras. Har sån värk, kan knappt sova om nätterna. Får inte gå på massage eller sjukgymnastik då det kan förvärra min värk. Vaknar med värk och somnar med värk. Nu har försäkringskassan trots läkarintyg där det står att jag inte kan arbeta med något på arbetsmarknaden förekommande arbete och att jag behöver vila för att kunna hantera min smärta, ändå har dom valt att utförsäkra mig. Jag klarar knappt av att köra bil, eller att som nu sitta vid datorn och skriva, kräver att jag tar citodon så att jag klarar det. Klarar knappt av att ta smärtstillande då min mage säger ifrån trots omeprazol.
Är otroligt less på försäkringskassans nonchalans mot mig och min läkare då vi helt blivit överkörda.  Handläggaren kräver mer specificerat av min läkare varför jag inte kan ta ett lättare arbete och han har 2 gånger skrivit en komplettering till henne, även fast han skrivit en komplettering så tycker hon fortfarande att jag ska ta ett lättare arbete.  Jag ifrågasatte henne va hon anser är ett lättare arbete och det kunde hon inte svara på!
Känner mig överkörd och hånad. Att inte tas på allvar när det finns en MR gjord och 2 läkare som gjort bedömningen.

Är orkeslös och nu deprimerad över min situation.

Önskar verkligen att jag skulle slippa värken och kunna arbeta.

Någon som varit med om liknande, va ska man göra??

Mvh Daniella

Annons:
Maria
9/15/17, 3:34 PM
#1

Usch vilken tråkig situation.😕

Har du varit sjukskriven länge eftersom de vill utförsäkra dig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: