Annons:
Etikettövrigt
Läst 4161 ggr
tlover
2017-09-25 08:21

Kvinna jo anmäler försäkringskassan

En kvinna från Nässjö kommun har inte fått svar från försäkringskassan på över 7 månader angående aktivitetsersättning. Därför JO anmäler nu kvinnan försäkringskassan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/far-inget-svar-fran-forsakringskassan-jo-anmaler?cmpid=del%3Afb%3A20170924%3Afar-inget-svar-fran-forsakringskassan-jo-anmaler%3Anyh%3Alp

Svaret ska vara inne den 6:e November till JO med en rapport om vad som hänt. Frågan är om det kommer gå snabbare eller inte pga detta, man får hoppas det. Att vara för sjuk för att jobba och inte få inkomst i över 7 månader är ju inte så kul

l'm back

Annons:
Maria
2017-09-25 08:40
#1

Bedrövligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

nickiee
2017-09-25 08:41
#2

hoppas kvinnan får rätt . försäkringskassan är åt helv--- korkade dom borde anmälas fler gånger

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Maria
2017-09-25 09:21
#3

Jag som har så bra erfarenheter av FK. Det verkar som om det varierar stort.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ElisabethB
2017-09-30 22:20
#4

Jag har personligen bara positiv erdarenhet av FK, däremot har jag liknande erfarenhet av Kommunals a-kassa och då jag hade ständiga problem med att få ut min ersättning i 8 månader undviker jag numera samtliga yrken som hör till Kommunals verksamhetsområde trotts att jag har ett väldigt stort djurintresse.. Men det varierar nog beroende på vilken handläggare man får där också..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Mentis
2017-12-05 21:36
#5

Många på FK är Frimurare! Bara Jävlas med folk ??

Mvh Mentis.n.nu

landsbygdsbo
2017-12-07 08:38
#6

#5

Med tanke på hur stor personal man har så blir ju en liten andel rätt många…men har du bevis för ditt påstående eller snackar du bara skit?

Annons:
Upp till toppen
Annons: