Annons:
Etikettfunktionsnedsättningar
Läst 4272 ggr
[Tuulikki]
2018-03-24 13:04

Förmånsintyg, för vad?

Jag har aktivitetsersättning och har därför också fått ett förmånsintyg. Det står på FK's hemsida att man själv får ta reda på var man kan använda det.

Vet ni några exempel? Som jag förstått det gäller det vissa tåg-/bussbiljetter, bio (SF) och så vidare. Jag har redan ersättning för busskort från FK så det är inte det jag undrar mest över🙂

Utan vad mer? Jag tänker på inträden på olika ställen och så, var gäller egentligen förmånsintyget?

Annons:
Maria
2018-03-24 13:06
#1

Simhallar kanske?

Det beror nog lite på var du bor också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zadeira
2018-03-24 13:07
#2

Som det står på FKs hemsida får man fråga sig fram lite överallt. Bio, museer (gäller inte alla), nåt ställe här i stan har det på gymkort.

[Tuulikki]
2018-03-24 13:14
#3

#1 Ja just det, simhallen! Det är nog möjligt! Eftersom jag har AE har jag ju ersättning för busskort beviljat,  jag skulle kunna få beviljat för gym-/simkort också vet jag. Jag skaffade dock gymkort innan jag fick reda på att jag kunde fått hjälp av FK och då var det för sent, attans🤪

#2 Ja jag läste det på hemsidan, förstår ju dem att de inte kan lista massa företag och så, haha. Men jag ser till att maila/ringa dit jag ska och kolla upp det innan jag ska dit. Skulle kännas obekvämt för mig att stå där på plats och fråga🙂

Maria
2018-03-24 13:27
#4

#3 Ja det är nog det bästa. Att ringa eller maila.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: