Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 8571 ggr
emeliiiiieee
4/4/18, 5:09 PM

Beslut inom 2 veckor

Ska få mitt besked om aktivitetsersättning inom 2 veckor. Är livrädd för att dom ska neka för då har jag inget annat val än att gå till soc. Enligt hon på FK hoppas hon att jag får det pga mitt mående men man vet aldrig. Behövde bara skriva av mig.

Annons:
Maria
4/4/18, 5:45 PM
#1

Då får vi hålla tummarna. Du får skriva och berätta hur det går.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
4/4/18, 5:46 PM
#2

Skriver och berättar såfort jag fått beskedet om dom nekade eller inte.

Maria
4/4/18, 6:06 PM
#3

Bra

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
5/3/18, 7:17 PM
#4

Håller tummarna.

Stolt ägare till fem La permer

emeliiiiieee
5/3/18, 8:49 PM
#5

4 veckor senare har jag inte hört ett dugg :/

Maria
5/3/18, 9:35 PM
#6

Har du ringt och tjatat?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
emeliiiiieee
5/3/18, 9:55 PM
#7

Nej har telefonfobi

MonicaLagerquist
5/4/18, 8:40 AM
#8

Kan du inte maila?

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
5/10/18, 5:23 PM
#9

Eller be någon anhörig/nära vän ringa åt dig.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

emeliiiiieee
5/10/18, 6:01 PM
#10

#8 har mailat men hon är sjukskriven.

MonicaLagerquist
5/10/18, 7:06 PM
#11

😭

Stolt ägare till fem La permer

emeliiiiieee
5/10/18, 8:50 PM
#12

Så nu vet jag inte hur jag gör för jag måste få ett besked snart för nu har det gått 5 månader.

Fransu
5/11/18, 1:03 PM
#13

Men, någon annan ska väl kunna titta på det och ge dig besked. Du ska ju inte behöva stå utan beslut bara för att just din handläggare är sjukskriven tycker jag. Det är ju viktigt för dig att få veta hur det blir.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
emeliiiiieee
5/14/18, 1:40 PM
#14

Nu har jag pratat med handläggaren och mitt ärende står på vänt. Hon skulle ringa till läkaren och fråga lite mer om läkarutlåtandet, beslutet bör komma i maj alt juni.

Maria
5/17/18, 8:38 AM
#15

#14 Sa hon något om varför det dröjt så?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
5/17/18, 10:41 AM
#16

#15 Hon var sjukskriven i 1 månad så hon har itne kunnat ringa osv. Men jag tycker ju att hennes kollega kunde ringt mig sagt att hon var sjukskriven och sagt att hon skulle ringa till läkaren…

emeliiiiieee
6/19/18, 10:32 AM
#17

Efter ca 2 månader efter utsatt tid har jag fått mitt besked som verkar vara positivit då jag får pengar retroaktivt imorgon. känns som en stor sten släppt från mina axlar då jag haft sån ångest över att va sjukskriven och inte få ut nå pengar från fk eller soc.

Maria
6/19/18, 10:40 AM
#18

Vad skönt. Grattis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
6/19/18, 10:56 AM
#19

HÄRLIGT!

En gång fick vi vänta ett helt år på beslut och sen kom pengarna retroaktivt. Men det var ju oerhört tufft det året då inga pengar kom.

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
6/19/18, 11:02 AM
#20

Vad skönt att det löste sig! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Upp till toppen
Annons: