Annons:
Etikettsjukdom
Läst 3083 ggr
gunillapower
2018-08-04 07:27

Sjukskrivning.

Jag har blivit sjukskriven 4 veckor. Min läkare har skickat intyg till f-kassan. Jag frågade om jag behövde göra något. Men han sa nej. Jag har lämnat intyg till min arbetsgivare. Men är det så att det går automatiskt? Behöver jag inte själv anmäla mig till f-kassan?

Annons:
Aleya
2018-08-04 07:32
#1

Du måste dock ansöka om att du vill ha sjukpenning. Men det får du ett brev om där det står att du ska göra det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2018-08-04 07:32
#2

Jag borde ju veta detta som varit sjukskriven så mycket🤦‍♂️

Men när jag tänker efter så kommer du antagligen få ett brev från FK där du själv gör en ansökan. Där fyller du även i att läkarintyg är inskickat.

Med reservation så tror jag att det är så det brukar gå till. Hoppas någon annan har ett bättre svar😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2018-08-09 07:21
#3

Hur har det gått? Du måste väl ha fått ett brev vid det här laget?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

gunillapower
2018-08-09 08:10
#4

#3 jag fick gå in på fkassans hemsida och ansöka efter att min arbetsgivare hade sjukanmält mig dit och läkaren hade skickat läkarintyg. Inte fått nåt brev än. Men jag fick hjälp av läkaren att fylla i så det gick smidigt.

Maria
2018-08-09 08:15
#5

#4 Vad bra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: