Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 3434 ggr
Calcifer
2018-09-14 11:05

Får inte tag i handläggaren!

Jag har sökt sjukpenning i särskilda fall, ansökan kom in och läkarintyg också den 1:a augusti. Fick förklarat av mig av den som hjälpte mig ansöka att de SKA lämna besked inom 30 dagar. Ringde två veckor senare till FK för att få reda på vem min handläggare är, bara för att kolla statusen, och se så att alla papper kommit in ordentligt. En annan person sa att de brukar bli klar med handläggningen inom 1-2 veckor.

Får nummer till person 1. Jag ringer det nummer jag har fått. Får ett automatiskt meddelande som säger "person 2 är inte på sitt kontor just nu". Ringer tillbaka till FK för att kolla att numret jag fått är rätt. Jadå, det nummer jag har är rätt. Ringer igen och samma sak sker.

En vecka senare, efter ungefär 20 samtal och 10 meddelanden lämnade, får jag äntligen tag på person 2. Som då säger att person 1 är på semester, men skulle återkomma den 29/8, och därefter börja gå igenom alla handläggningar och då skulle man även kunna få tag i hen personligen. Jag ställde även lite frågor och den jag pratade med svarade så gott hen kunde. Person 2 var nämligen den person som fick ta hand om person 1s samtal medan denne var på semester, men var ingen som kunde fatta beslut eller så.

Sedan dess har jag ringt några gånger först, men fick aldrig tag i någon. Denna vecka har jag ringt hur många gånger som helst, idag på morgonen t:ex 10 gånger. Får ALLTID "person 2 är inte på sitt kontor just nu", vilket är helt sjukt, eftersom NU borde detta nummer kopplas till min handläggare, person 1

I detta läge har jag ingen jävla aning om vad det är tänkt att jag ska ta mig till. Jag har väntat på beslut i sex veckor, jag har inga besparingar, jag har inga pengar, mamma har fått låna ut pengar till mig till hyra, mat, räkningar, osv, och det känns så jäkla lusigt då hon inte har en massa pengar. Nu börjar det ju bli dags för att sånt ska betalas igen, och jag får ju inte ens tag i någon att prata med! I sex veckor har jag försökt få tag i min handläggare men denne verkar ju omöjlig att få tag i.

Vart ringer jag nu? Vad säger man? Jag kommer hamna i helvetet snart för mammas pengar kommer ta slut och jag har ingenstans att få dem ifrån och kommer därför inte kunna betala räkningar och då sitter jag ju rejält i skiten.

Det vidrigaste är väl att inte en enda person har kontaktat mig. Trots alla meddelanden jag lämnat, de olika personer jag pratat med, osv, så är det ingen som kan typ säga "nä men person 1 är sjukskriven nu så det är därför det dröjer" och person 2 går ju inte heller att få tag i. Jag är så förbannad och förtvivlad just nu och vet inte vad jag ska ta mig till…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Maria
2018-09-14 11:14
#1

Här du ork så kanske det vore en bra idé om media kunde skriva och förmedla hur oerhört dåligt ärenden sköts.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tant Grön
2018-09-14 11:58
#2

Om försäkringskassan har kontor nära där du bor, så prova att gå dit och se om dom kan hjälpa dig. Vet en som precis som du försökte ringa, men sen gick till deras kontor och fick hjälp. Det var visserligen ett helt annat problem än ditt, men du kan ju alltid prova.

Novachan
2018-09-14 15:03
#3

Ringer du ett direktnummer till en handläggare eller via kundcentret? Tänker om du kan ringa kundcentret och berätta om din situation. Man kan också kontakta dem på datorn via chatt med bank-id på deras hemsida

Maria
2018-10-31 14:24
#4

Hur har det gått för dig?

Själv har jag sökt 75% sjukersättning mot de 50% jag har idag.

Fick tag i handläggaren redan dagen efter att jag fått beskedet att min ansökan kommit fram (via SMS)

Jag ville egentligen bara fråga om jag fyllt i rätt och om läkarintygen kommit fram. Handläggningstiden är minst 4 månader vilket jag inte riktigt hade räknat med. Jag trodde faktiskt det skulle gå fortare. Man är ju så att säga redan inne i deras rullor.

Men det är bara att vänta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
2018-10-31 14:43
#5

Jag blev godkänd till sist men denna månad hade min nya handläggare glömt att lägga in min betalning så får pengar i morgon istället för den 25e… hoppas det går bra för dig med!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
2018-10-31 16:23
#6

Så skönt att du blev godkänd men så dåligt med utbetalningen.😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: