Ersättningar och bidrag

Aktivitetsersättning förlänga

2018-11-12 10:50 #0 av: emeliiiiieee

Ska förlänga min ersättning då den går ut nu i november. Hur lång handläggningstid kan jag vänta mig?

Anmäl
2018-11-12 12:01 #1 av: Maria

Nu är ju detta inte samma ärende men jag har sökt högre sjukersättning och handläggningstiden för mig fick jag reda på var minst 4 månader.

/Maria

Anmäl
2018-11-12 12:33 #2 av: Hera

Jag hoppas du skickat in din ansökan för i alla fall fyra månader sedan?

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-11-12 12:40 #3 av: emeliiiiieee

#2 skickade in den i augusti men har inte fått läkartid förrän på måndag

Anmäl
2018-11-18 15:10 #4 av: OlgaMaria

Handläggningstiden ska väl vara ca 4 månader men om ansökan inte är komplett från ansökningsdagen så kan det ta mycket längre tid. 

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2018-11-18 19:54 #5 av: emeliiiiieee

Pratade med min handläggare i fredags. Hon skulle påbörja såfort intyget kommer in så lät ha ett besked i december enligt henne

Anmäl
2018-11-18 21:54 #6 av: Maria

Man sa 4 månader till mig men jag fick svaret på två veckorYrar

/Maria

Anmäl
2018-11-22 09:25 #7 av: Zadeira

Jag kan ha fel men när det gäller förläning av redan befintligt beslut så brukar det gå väldigt fort. Så har man redan nån form av aktivitetsersättning/rehabersättning osv så tar det ofta inte många veckor eftersom alla dina uppgifter redan finns hos FK och bara ska dubbelkollas och godkännas.

När det gäller nysökningar kan det ta längre tid eftersom man inte redan finns i systemet så att säga. Då är det mer som måste kontrolleras och registreras.

Anmäl
2018-11-22 11:27 #8 av: emeliiiiieee

#7 Ja jag finns ju redan i registret så att säga. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.