Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 1466 ggr
musicdreamer
1/5/20, 9:48 PM

Hur blir ersättning under Jul Nyår från FK

Hej.

På väg skicka in min rapport till FK.
ska vara inne senast 7e.
Jag är med i JOB (jobb och utvecklingsgarantin) Då min dagar i a kassan tog slut i höst. Så nu kommer min ersättning från Försäkringskassan.

Iaf, slog mig precis när jag skulle fylla i ang alla helgdagar i dec (och man får betalt 5 dagar i veckan utom på "helgdagar" ?

Hittar inget på FK vad som gäller under storhelger där det är röda dagar mitt i veckan.
Jag antar och hoppas att man skriver in precis som vanliga veckor trots att julafton juldagen osv varit mitt under veckodagarna så det blir en vanlig utbetalning ändå.

Har jag rätt Någon som vet ?

🎧

Annons:
Soligajag1
1/5/20, 10:12 PM
#1

Hejsan , Ingen vanlig utbetalning, du får inget för dem röda dagarna , Tur att det inte va så många , det blir 19 vardagar i December , annars kan det t.om bli 22 på en månad ,

HH 🙂

Carmarino
1/6/20, 5:04 AM
#2

Jo, du får ersättning för alla dagar utom lördagar och söndagar. Åtminstone har jag fått det. Det får man ju från a-kassan och när man har arbete - förutom när man är timanställd. #1 I januari blir det t.o.m. 23 dagar. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
1/6/20, 5:25 AM
#3

#2 Så bra , tack ! Det visste jag inte . 😀

HH 🙂

musicdreamer
1/8/20, 6:51 AM
#4

Tack 👍🙂 Jag fick rekomendation att göra exakt som alla andra månader . Då det står i beslutet från AF jag är beviljad aktivitetsstöd mån tom fredagar . Och har skickat in det som vanligt.

Carmarino
1/8/20, 9:15 AM
#5

#4 Så bra.

Började bli lite osäker eftersom jag kom på att jag inte fått aktivitetsstöd när det varit helgdagar på vardagar den här perioden. Däremot har jag för mig att förra gången jag fick det så var det helgdagar på vardagar och då fick jag ersättning för dem.

Normalt bockar man ju bara i att man söker ersättning för perioden, och så sköts det automatiskt. Den här månaden var det tydligen problem så att man var tvungen att fylla i alla dagarna manuellt.

Vi får hoppas att vi har tolkat det rätt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: