Annons:
Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 943 ggr
Mia-45
2020-03-19 19:16

Går de om varandra på FK

Min son måste nu ansöka om ny aktivitetsersättning. 
Vi var hos läkare och han skickade in ett utlåtande/läkarintyg och skickade in elektroniskt. 
Efter nån vecka så får min son ett brev från FK om att han måste skicka in en ny anmälan eftersom de fått in ett läkarintyg. 
Han gjorde så. 
Idag fick han ett nytt brev där han måste skicka in ett läkarutlåtande eftersom en ny anmälan gjorts. 
Hhahahah VAD ÄR detta? 
Samverkar de inte på FK? 
Nån som vart med om samma sak?

Annons:
Herveaux
2020-03-19 19:19
#1

FK i ett nötskal. 😟

Personligen har jag sluppit just den här varianten, men min bästa vän har varit med om exakt samma sak. Flera gånger…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mia-45
2020-03-19 19:21
#2

Ja så nu får jag ta tag i detta i morrn. Har fullmakt som tur är. 
Men orka hålla på liksom med papper hit och ansökningar dit och sen att DE inte har ordning på det. 🤔

Mia-45
2020-03-20 10:43
#3

Hmm…Pratat med FK nu och det visar sej att läkaren (som även är min AG) har skrivit på ansökan om sjukpenning. 
ÄVEN att vi sa att det ska vara ett läkarutlåtande. 
Han har med skrivit väldigt tunt och satt en tidsbegränsning på ett halvår. Det godkänner inte de. Det är DE som ska tidsbegränsa inte läkaren. 
Ändå satt läkaren och sa att han skriver bara på ett halvår för att vara på säkra sidan att de godtar det. 
Men jösses så fel det kan bli! 🤐
Hon på FK sa att läkarna SKAAAA kunna detta. De vet vilka ansökningar som kan användas och vad som ska skrivas. Min son är inte den första liksom. 
Så nu har jag bett han skriva om och göra rätt. Men jag lovar att han nu inte kommer skriva det. 
Jag blir så trött…..🤤

Upp till toppen
Annons: