Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikettövrigt
Läst 4357 ggr
Maria
2

Vara med i studie

Jag ska bara med i en studie som heter "Förtroende för Försäkringskassan" på Göteborgs universitet.

Först ska jag träffa en forskare för en intervju och sedan ska vi träffas i grupp om 5-6 personer och diskutera.

Det ska bli spännande.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Låter intressant. Spännande att se om de andra har positiv eller negativ erfarenhet av FK.

Maria
1

Ja, det ska bli jättespännande. De har försökt att få en blandad grupp vad det gäller ålder och kön, mer vet jag inte men jag ska skriva och berätta.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Bra 🙂

mongu
0

Låter som en bra sak tycker jag. Då kanske vi får se om det är enbart negativt eller om det är många som tycker sig bli bra bemötta.

Spännande att följa tycker jag.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
1

Jag ska på första mötet imorgon🙂

/Maria

Maria
1

Nu har jag varit på första mötet.

Det var egentligen bara bakgrundsinformation om mitt "fall" som de ville ha. Nästa gång blir det gruppdiskussion. Bokat 3/6.

Tjejen tyckte i alla fall att det var bra att jag anmält intresse som har en positiv inställning till FK. Hon var lite rädd att studien skulle locka enbart de som var besvikna och frustrerade.

/Maria

mongu
0

Va bra att du är med för det visar att allt inte är negativt även om det är den reaktionen som hörs mest.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Moa-]
0

En dylik studie kommer tyvärr aldrig att bli representativ, utan kommer enbart att gå att uttala sig kring de deltagande "fallen". De som frivilligt deltar på enkäter, diskussioner och kommenterar är de som har en negativ bild som de vill framföra eller i ett fåtal fall extremt positiva åsikter. Få människor anser att det är lönsamt och viktigt att framföra "neutrala" åsikter, det är även relativt få gånger detta anses värdefullt att få, även om det ofta speglar genomsnitts kunden/brukaren/klienten.

Vet du vilken nivå studien skrivs på?

Maria
0

Det är en doktorand på Göteborgs universitet, avdelningen för neurovetenskap och fysiologi, som håller i det hela.

/Maria

[Moa-]
0

Okej, spännande! =)

Maria
2

Gruppdiskussionen är flyttad till 18/6 så jag återkommer när den är avklarad.

/Maria

Maria
1

Igår var jag på diskussionen.

Vi var 6 deltagare. 5 kvinnor och en man och 1 med en värkdiagnos och 4 med utmattningsdepression fast de själva benämnde det "gå i väggen" och så jag.

Det var ett styrt samtal som spelades in men vi höll på i över 1 1/2 timme.

Det var några huvudteman som bemötande, samarbete FK arbetsgivare och läkare, politik och tankar om förbättringar med mera.

Väldigt spännande att höra andras erfarenheter som inte var de allra bästa tyvärr. De flesta kände sig väldigt utsatta och det var egentligen bara jag som var helt positiv.

Det ska vara flera stycken sådana här gruppsamtal till i studien och fram i höst så kan vi tidigast få någon form av sammanfattning eller kopia på artikel.

/Maria

Karmatarerskanise
0

#12 Det är hemskt synd att så många har dåliga erfarenheter.

Maria
0

#13 Ja, jätteledsamt.😕

/Maria

mongu
0

Tycker också det är mycket tråkigt att så många inte är trygga och nöjda med kontakten med FK. Det borde ju va tvärtom tycker man att de flesta är nöjda.

Ha en bra dag! Mongu.

[Moa-]
0

All min erfarenhet av försäkringskassan är negativ, aldrig stött på ett annat ställe med så inkompetent personal. Så jag är inte ett dugg förvånad, de flesta brukar dela min uppfattning gällande detta.