Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 2409 ggr
ninajag
6

SOVHJÄRNOR-DÅRAR

(M)-Politiker skriver. -Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade….

Äldrevårdsplatser har minskat med 1000-tal. 10000-tal utförsäkrade. Sänkt A-kassa, Vanliga jobb ersätts med bidragsjobb, idag är ca 35000 i Fas 3 (Dessa räknas ej som arbetslösa).Socialbidragstagare har ökat…Sen Alliansens inträde.

Cit. Det är ett pedagogiskt problem att beskriva för väljarna att de tenderar att efterfråga för mycket bidrag.

Cit. Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten.

Politikern hävdar att vi är ett sovande folk. Vi är lata och tycker om att utnyttja bidragssystemet. Vi vill bara utnyttja socialförsäkringssystemet. Den perfekta människan är stridslysten och för mein kampf, hen är en själslös oidentifierbar robot. Känslor och strävan efter trygghet är ett tecken på svaghet.

Politikern hävdar att bidragsystemet år efter år skall minskas. Vi skall själva sörja för oss när vi blir gamla och sjuka. 2000-talets värsta epedemi bland svenskarna är välfärdsdöden.

Jag läser en politiker som ratar välfärdsstaten och som ser sig själv som ett offer då han är med och bidrar till sjuka, funktionsnedsatta och arbetslösa genom skatten och bidragen. Han är som han kallar sig själv och de sina-Dårarna.

Jag skriver till regeringen (Mejl finns på Riksdagens hemsida) AF osv.för att tala om att jag finns. Jag berättar min historia. Vi är redan utlämnade i och och med att vi hamnat i en beroendeställning hos myndigheten. Genom att själv skriva vad som händer i möten och beroendet, så skriver jag själv min dagbok. Detta innebär att jag tar mer kontroll över mitt liv än att andra skall sitta och anteckna från ögon ovanifrån. Myndigheter skriver aldrig om dom glömmer något som ställer till det för oss, eller om dom förminskar, diskriminerar…men det kan du berätta. Ju fler som skriver, ju svårare blir det för politiker och myndigheter att blunda för vad som händer och att vi finns.

Politikern är våran stadsminister Fredrik Reinfeldt. Han skrev år 1993 en bok som kom att heta - DET SOVANDE FOLKET. Boken finns ej att köpa eller låna på bibliotek, men gå in på sökmotorn och slå in - Det sovande folket, så kan du läsa den där. JAG REKOMMENDERAR DETTA, då man får en mer sammanhållen bild av vad som händer i vårat samhälle idag. Nedmonteringen av socialförsäkringssystemet sker taktiskt och metodiskt av våran sittande regering.

Med vänlig hälsning/Nina

Maria
1

Kanske vore ett ämne som passar på Politik iFokus.

/Maria

ninajag
1

Tack Maria!

Jag är ny är och vill belysa det som så många ser vad gäller bidragsamhället och utanförskapet det kan medföra. Politik och bidrag går ju väldigt mycket hand i hand. Du har rätt. Tack för ditt tips.

Med vänlig hälsning/Nina