aktivitetsrapport "STOP"
Skall snart ge en presentation om mig själv, men börjar här. jag vill ge en UPPMANING till er alla som måste lämna in aktivitetsrapport till AF. Då våran regering gärna sticker huvudet i sanden och inte vill inse att vi finns och hur vi har det, är det dags att vi börjar visa oss synliga. Aktivitetsrapporten är endast till för myndighetskontroll och ingenting annat. Även AF: tid går åt till administrativa göromål istället för till arbetssökande. Skriv era aktivitetrapporter till hanläggare på AF SAMT, till RIKSDAGEN. Skriv in de tider du"arbetar" Skriv sen också med några rader om du är arbetslös, hur ekonomi påverkar din vardag, eller de krångel situationen innebär för dig hos FK,AF,vård osv. Några få rader varje månad. Regeringen läser om oss endast i rapporter, vi är inte verklige för dom. Vi måste hålla ihop och hjälpa varandra, tala om att VI FINNS. Endast om dom möter oss alla 1000-tal genom våra brev har vi en chans att bli hörda. Vi är också värda trygghet och VÄRDIGHET, både ekonomiskt och socialt. JAG HAR BÖRJAT!! Jag skriver mina aktivitetsrapporter till AF och Riksdagen. (Ju fler partier som får dom ju bättre). Börja med: info@moderat.se , socialdemokraterna@riksdagen.se , jonas.sjostedt@riksdagen.se , info@kristdemokraterna.se. (Leta gärna upp fler adresser )Detta görs från din mejladress då det blir mer privat och du ej lika lätt kan gömmas bakom fin statistik. VAR MED OCH VISA ATT DU FINNS! DU, en av alla oss 1000-tal, Du är inte ensam kram/Nina
Följer