Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikettövrigt
Läst 7928 ggr
[Nathalie62]
0

Ot- Varmt

Har ni gillat värmen som varit i ett par dagar nu ? Det har varit så kvavt så det var skönt att det regnade och rensade luften lite :-)

Leffe
0

Jag har lite problem med andningen, men tycker det är skönt bara jag är stilla

Maria
0

Jag älskar värme och bara vägrar gnälla efter att ha frusit så denna vinterFlört

/Maria

Leffe
0

Jag har varit på Karolinska för blodprover inför morgondagens läkarbesök. Tycker tempen är ganska skön om man tar det lugnt. Får lite problem med andningen

[Nathalie62]
0

#1, Har du någon hjälp för det ? Måste du vara helt still hela tiden ?

#2, Hihi, sant, det ska man inte, vintern var rätt kall och intensiv. Men är det för varmt så har jag precis som Leffe svårt att andas, nu när det regnat lite så känner man hur frisk luften är och andningen blir muycket bättre.

Allamej
0

Jag hatar värmen, jag blir sjuk, kan inte andas, blir febrig ochfår utslag. Om solen träffar mitt synfält bara lite så har jag migrän som heter duga… Så nej, värmen och jag är inte vänner.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Nathalie62]
0

#5, Fy så hemskt för dig, hur klarar du av värmen nu då den varit så intensiv ? Finns det ingen hjälp att få ?

Allamej
0

Ingen hjälp, neddragna persienner och glass…

Värmen kommer att fortsätta vara intensiv här och imorgon kommer jag att ha nöjet att gå till tandläkaren i den… jag kan ju inte bararmad för då får jag utslag…

Jag är en höst och vintermänniska även om jag inte gillar vintern heller så är den då betydligt bättre än det här…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Nathalie62]
0

#7, Klart du föredrar vintern när du har sådana besvär, lider med dig även om jag inte kan sätta mig in i det, hur gör du då när du ska bege dig ut imorgon ? Får du ha skynke över ansiktet och så ? Tycker verkligen synd om dig att ingen hjälp finns :-(

Allamej
0

Huvtröja… och sen kommer jag att sova i minst 6 timmar efteråt pga av skallen.

bernil55
0

Jag kan ej svettas sedan ungefär 10 år tillbaka så det är ett under att jag överlevt. Blir allmänt försämrad av värme (ms). Ska få en riktig AC nu (luftvärmepump, som går använda för kylning). Började prata om det tidigt i vår men arbetsterapeuter har kommit och gått (vikareier alltså) och nu har visst ansökan kommit bort… Gråter

AnneN
0

Jag älskar värmen och solen, glömde dock ta på mig solskydd i måndags och har lyckats bränna mig ganska ordentligt så blir att undvika solen tills värsta svedan gått över.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Farwuq
0

Jag gillar värmen, jag fryser nästan hela det övriga året.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Nathalie62]
0

#9, Rynkar på näsan

#10, Vilket slarv att ansökan kommit bort, hoppas snart du får din AC, dålig stil av dom när du nu behöver den som mest och det är så varmt.

#11, Fy, hoppas det snart går över, har hört att potatismjöl kan underlätta. Hoppas det inte var allvarligt.

#12, Hihi, då är du glad när det är denna årstid.

Leffe
0

Vill att det ska falla en massa regn nu för luften är alldeles för tung för mig att andas. Blir andfådd direkt just nu och känner lite i hjärtat

Farwuq
0

Värmen kan ställa till det även för mig med MS, men kylan är nog värre.

Det gäller att se ljuset i mörkret.

Glad

Leffe
0

Ljuset är att solen skiner på en blå himmelSkrattande

[Nathalie62]
0

#14, Det vill jag också och det är så kvavt inne och det hjälper inget att ha samtliga fönster öppna.

#15, Gillar det du skrev där,  Det gäller att se ljuset i mörkret.

Farwuq
0

Skrattande

Leffe
0
Farwuq
0

Det rensar luften och ger liv till grödan.

Leffe
0