Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikett: övrigt
Läst 4009 ggr
rumpino
0

Överklaga beslut?

Är det någon här som gjort det - hur fungerar det när man lämnat in den, vad händer?

det stora problemet är att jag skickade överklagan med rek-brev, som verkar försvunnit. tiden för överklagan har gått ut och jag skickade brevet 1v innan det skulle vara inne. posten säger att de ej lämnar några garantier på tid vad gäller leverans.(har lämnat in reklamation hos posten men det hjälper ju inte att det ej kommit fram)

ringde fk igår och de kunde ej se om det var inne.

vad skall man göra nu? hur lång tid tar det innan man får veta om det kommit fram eller ej?

[Nathalie62]
0

Om du skickat rek skulle du få ett kolli-id så man kan följa det på posten, det är en garanti att brev och paket kommer fram inom 1 dag. Kräv att du får kolli nummer. Självklart kan fk se om dom har fått in detta eller inte, det är bara att kolla efter så ring dom igen.

mongu
0

Är det skickat med rek så ska det gå fram inom ett dygn och det går att spåra.

Dessutom måste det ju lösas ut så har det nåt FK finns det bevis på det.

Så ta det nr. du fick när du skickade och kolla.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

rumpino
0

detta blev en intressant historia.

när tiden gått ut för överklagan blev jag lite irriterad o ringde posten. de sade att de ej hade någon garanti för leveranstid på post (bra att veta!). gjorde en formell reklamation som verkar dött ut helt.

men efter mycket om och men fick vi dock reda på att överklagan faktiskt kommit in i tid. nu är det bara fortsatt väntan tills vi får se vad som sker med den =)