Vad gäller mig?
Jag tog studenten nu i våras och har alltså inte jobbat innan det. Jag hr från studentatumet och frammåt varit fullt sjukskriven personlighetstörning ospecifiserad som de så fint heter i mina papper. Jag medecinerar och mår idang väldigt bra men kan inte anstränga mig då jag är mycket kännslig mot sträss. Min läkare vill presis som jag att jag ska jobba några timamr i vekcn och sen sakta öka så att jag kan få komam ut i arbetslivet.
Jag Skrevs in på arbetsförmedlignen i våras/sommras och har sedan fått gå hemam och väta på att semestern ska avslutas. Efter många telefåsamtal och möten med olika personer hag jag nu fått veta att jag på arbetsförmedlignen
är Kodad(alltså att jag har särskilda behov) så jag räkas in i både gruppen för fålk mend funktionsedsättnign men även ungdomsgarantin. Super tänkte jag, men så fick jag veta att jag inte har rätt till något eftersom att jag är fullt sjuksriven.
Så då ska jag få praktisera via Fenix utåtriktad, men för att ens skrivas in där måste jag vänta en hel månad till deras nästa möte.
Så nu sitter jag hemma ocvh rulalr tummarna har en arbetsgivare som är intreserad av att ta emot just mig på arbetsträning, och vi har haft kontakt några månader nu. Men vad kommer hända jag får ju inga pengar.
Nu har jag lite sparpengar som ajg lever på och jag ska föröka ta körkortet, men försäkringskassan betalar inte ut tillmig för jag har inte jobbat inna. Och för att få stöd måste jag praktisera heltid elerl var fullt sjuksriven mer en ett år.
Jag vet inte alsl hur läge jag kommer var sjukskriven
Hur kan allt var så snurrigt!!! Någon som har några tipps vad som gälelr och vart jag ska vända mig? Kan tillägga att jag är en 1988 och bor med min sambo i huresrätt, som sambon tar hela ansvaret för jsut nu då jag inte kan hjälpa till ekonomiskt.
Jag tycker du ska ringa försäkringskassan igen och be att få prata med en handläggare som kan sätta sig in i din situation, du kan också vända dig till socialen, beroende på hur mycket din sambo tjänar så kan ni ev få ersättning därifrån. Jag vill också råda dig att kontakta din läkare igen om din sjukskrivning, han eller hon vet hur länge den ska gälla, man brukar också få ett papper på det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
min sjukskrivning gäller fram till 1110030 om jag läst rätt. Men han har förlängt den redan en gågn och i papprenrna står tydligt att ha när jätteosäker på hur detta ska fortskrida att jag har bestånde men och allt annat.
Problemt är att få tag på honnom nu då han gått ner i arbetstid är överläkare och samtidigt tagit ut semester nu. Så ja jag har en telefåntd till honnom en månad me nnästa möte kunde jag tydligne inte få förens Januari!
Vi ska ringa dit igne och prata och be att dom föröker klämma in mig igne snart så att ajg fåt träfaf och diskutera vad som ska hända nu.
Har framm tills nu gått hoss KPT psykolog men hon går i pansion nu så vet inte om ajg ska gå hoss någon anan eller sluta gå.
ska ta och ringa till Försäkringskasasn igen nästa vecka tror jag, men som sagt dom vet inte riktigt vart dom ska sätta mig då jag falelr mellan stoalran igen.
Och socialen ger inte pengar till den som har sparpengar jag har några tusen kvar på kontot jag sparat ihopp för att ta körkortet nu under hösten. Snålar och förker att inte anvädna dom onödigt så att jag kan få körkortet då jag bor i litet samhälle och här är man rätt bilberoende.
Men när pengarna är slut är dom ju slut och när dom är det komerm jag kontackta socialen.