Håll tummarna
Imorgon börjar jag jobba efter drygt 10 månaders sjukskrivning. Jag gjorde en test i somras men det gick inte så bra så jag är faktiskt lite pirrig.
/Maria
Håller dom stenhårt och önskar ett stort lycka till, hoppas det går bättre denna gång.
Förstår att det är lite nervöst nu.
Tack. Jag ser samtidigt verkligen fram emot att få en normal vardag igen så jag hoppas det går bra.
/Maria
Jag håller både tummar och tår för att det går bra för dig
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Lycka till imorgon. Det går säkert bra eftersom du är så motiverad.
>>>Malum domesticum<<<

Håller tummarna för att det kommer att gå bra för dig.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack alla
/Maria
Hur gick det idag ?
Det gick jättebra. Jag gick upp extra tidigt för jag brukar ha sådan huvudvärk på morgonen men den sista tiden så har den släppt inom en timma cirka och gjorde även idag
Jag var väl hemma vid 14.30 cirka och jag var så trött så ögonen gick i kors. Har halvslumrat i soffan nu.
Första timmen på jobbet gick åt att kontakta IT för alla mina login var spärrade. De blir det efter två månader om man inte har varit inne i systemet.
Sedan så bytte jag rum. Vi har delat rum två och två men nu så är vår grupp mindre så jag bytte rum så nu sitter vi som är kvar i egna rum.
Gjorde upp en del planer för morgondagen då jag ska ta hand om blodet på våra studiepatienter.
Vi ska inte ta samma blodprover som förra gången men vi ska pippetera blod, plasma och serum för att frysa in som tidigare.
Jag minns knappt hur vi gjorde
Känner mig väldigt ringrostig.
/Maria
Det låter onekligen intressant, du måste berätta hur det går, trevligt att ni har fått egna rum nu, det kommer dig nog till minnes när du får arbetsuppgifterna igen, roligt att höra att det går bra.
Oj, vad är det för jobb du har? låter ju superintressant ju
Vad skönt att det gick så bra:)
/Ingalill
Jag jobbar i en forskargrupp på Göteborg Universitet. Jag forskar inte utan tillhör dem som samlar ihop materialet så att säga.
Vi har studiepatienter som kommer till mottagningen eller så gör vi hembesök. Kommande studie är 88-åringar. Dessa undersökte vi när de var 85 också.
De får genomgå en heldag nästan med alla möjliga tester från rent allmänna hälsoundersökningar med blodprover, EKG, spirometri, Impedans, blodtryck, ankeltryck, m.m.
Gångtester, balanstester, psykologtester, en psykiatriintervju. De får göra LP och datortomografi fast detta görs en annan dag och även träffa tandläkare.
Jätteroligt jobb.
Visserligen är jag bara projektanställd tre månader eller ett halvår i taget men har varit det i 10 år nu.
/Maria
Åh, det låter helt kanonkul! Kul att få följa samma grupp med patienter oxå
/Ingalill