Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikettersättningar-och-bidrag
Läst 5293 ggr
[Nathalie62]
0

Handikappersättning

Ska till min läkare i slutet på Januari, ska se om hon kan skriva ett läkarutlåtande för handikappersättning, ska beskriva vilka problem jag har i vardagen men har svårt att formulera mig rätt och komma ihåg allt så måste skriva en notis och ta med mig.

Tror inte skälen är tillräckliga för att få det för min del men läkaren tyckte vi skulle prova hihi.

Finns här någon som fått det beviljat ? Krävdes det mycket för eran del för att inte få avslag ?

[Lillfjanten]
0

jag har sökt en gång, men kom inte upp i dek kostnader som krävdes för att få hjälp. det är svårare när man inte är ensamstående också. ex.vis så var jag tvungen att köpa en viss modell av dammsugare, så att den passade mig bättre, men dammsugare, det har ju alla, så det blev inget med det :) lycka till!

ingann
0

Jag har aldrig provat men berätta gärna sen hur det går! Jag köper alla mina specialsaker själv om jag eller nån kompis inte kan tillverka dem själv;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
0

#1, Jag är osäker på hur höga kostnaderna ska vara men förstod på min handläggare att det mer rörde sig om hur stora ens svårigheter är och det måste gå att styrka.

#2, Tack, det ska jag göra, ska bli intressant. Hade man kunnat tillveka relaterade grejer själv så hade man gjort det, tyvärr har jag inte den förmågan hihi.

[Kaktuz]
0

Min mamma ha haft det många år. Dock så ansökte hon nytt och då blev det skit av hela pannkakan. Trots mer "saker" som går åt var dag så sänkte dem ersättningen..

[Nathalie62]
0

#4, Fast hon fick mer problem och sökte på nytt så blev hon nekad, är det så du menade ?

[Kaktuz]
0

Varor etc går ju upp i pris, så det märktes de inte räckte, så ja hon ansökte med nya siffror och fick det nersänkt istället Förvånad

[Nathalie62]
0

#6, Beklagar