Medarbetare
Jag söker Medarbetare till min sajt, ni ska ett positivt intresse och ha en trevlig ton, Skicka privatmeddelande om ni känner er träffade.
Det är aktuellt så länge tråden finns kvar.
Hur kan man ha en positiv syn när man pratar om misstolkningar och problem?? Är det inte till för att prata om just problemen? och dessa kan väl aldrig vara positiva?? eller negativa ens …de är väl RELATIVA. som att de sitter och skriver om de som fuskar det är ju också negativt isf. och folk som gnäller att de inte fått nåt bidrag osv. Jag har väl rätt att uttrycka mig som jag vill i gruppen?? Jag frågar Niklas & Staffan. Det här är ju otroligt. vi måste ju få diskutera jag har inte brutit mot nån regel!!
Mitt syfte med sajten är att frambringa positiv respons och diskutera olika möjligheter som finns. Har man ingen trevlig bild av försäkringskassan så får man vända sig till ett annat forum.
#2 Jag håller med dig.
En sajt som denna ska väl helst vara så objektiv det går.
Det är ju inte en sajt för att "hata försäkringskassan" som har startats utan en sajt där man kan fråga, givetvis gnälla, men framförallt diskutera med andra om hur man kan göra, få information, tips och annat.
/Maria

Ja negativa sajter är väl det sista vi behöver. Varför skulle man inte kunna va positiv även om man diskuterar FK?
Nej fram för en mer positiv syn på livet, då blir allt lättare. Såväl värk som ekonomi eller vad det nu kan va som är värst.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Inlägg 3 och 4. Precis så 

Nu är jag med som Medarbetare här på Försäkringskassan i Fokus.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#6 Välkommen 

Tack!
Ha en bra dag! Mongu.
Men hallå jag har väl aldrig sagt att jag HATAR försäkringskassan ?? Nu är ni väl ändå orättvisa. Jag tog bara upp ett par problem. Sen kan jag väl säga att den är bra som över huvud taget finns! Men det som är bra vet vi ju redan… Det negativa kommer ju aldrig fram. Det är ju många fler som skrivit om negativa saker…fusk t ex!! Isf är ju inte det nåt positivt men varför fickhan skriva då? :(
Vill bara säga grattis till mongu
/Maria
#9, Är man så negativt inställd och har dåliga erfarenheter av försäkringskassan så anser inte jag man passar som Medarbetare. Självklart får man dela med sig om både tråkiga och trevliga upplevelser men den största skalan ska vara positivt. Syftet med sajten ska vara som information med frågor och tips.
Det ör ju då man kan hjälpa och fröstå andra i samma situation. Vad pratar vi om här då? Bara reglerna? Men de finns ju på FK:s hemsida. Då kan man ju lika gärna ringa kundtjänst.
Tycker att de som varit med om saker har mer erfarenhet att skriva och hjälpa andra människor med liknande problem. Likaså i sjukvården osv. Har man varit med om saker så har man ju erfarenhet!

# 12 Kanske är inte forum din grej? På ett forum är det inte enbart negativa saker man ska/bör skriva om. Självklart kan man ta upp negativa saker men man ska inte älta det i alla trådar.
Så försök att lugna ner dig och titta en gång extra på det du skriver.
Ha en bra dag! Mongu.
#12, det är inte på grund dina problem som du inte bör vara Medarbetare på min sajt.
Grattis mongu 
Madameh: Varje sajt "ägs" av sajtvärden och denne bestämmer vem/vilka som blir Medarbetare.
Ärligt talat så förstår jag Nathalie som inte vill ha dig som medis. Du tar varje svar du får personligt och på ett negativt sätt, blir irriterad och anklagar oss andra för att inte veta, inte ta upp saker som du inte ens informerat om.
Du säjer att det inte skrivs något negativt om fk någonstans så därför vill du lyfta fram det dåliga… Har du läst en tidning eller text-tv någon gång? Jag tycker det skrivs långa negativa artiklar där jämt och ständigt 
Jag ser FKiF som en plats där jag kan söka information, få råd och stöd och själv få prata av mig utan att behöva bli rabiat över varje svar jag får.
Jag kan bara hoppas på att du snart kommer må bättre och få den hjälp du eftersöker hos både dina läkare och FK.
Ha en bra natt!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#15, Det var ett mycket välformulerande inlägg, skönt att du ser sajten som det jag själv strävar efter 
Jo visst men jag ser mycket negativ i tidningar osv men det är saker jag inte skriver om för jag nämnder det som gäller mej för media kan ju vinklas hur som helst men vad jag berättar om mina erfarenheter vet jag ju att de stämmer.
Om vi bara pratar om det positiva och hur allt är så bra i vården och om allt positivt då kan ju ingenting förändras…det är de som klagar som påverkar och för allt framåt. Inte de som tycker det är bra!!

# 17 Du vet att det du skriver stämmer men hur vet vi att detta stämmer? För du skriver på ett sätt att det är lätt att tro att det är påhitt från början till slut.
Det är ingen som sagt att det bara ska va positiva saker självklart behöver båda sidor komma fram. Men man kan skriva på ett sätt som inte är aggressivt då är det lättare att nå ut med det man menar.
Man ändrar inte nåt genom att va negativ och klaga. Man ändrar genom konstruktiv kritik och beröm.
Ha en bra dag! Mongu.
#17 Vi har alla skrivit negativa inlägg om både vården och FK, men skillnaden mellan iaf dig och mig är att jag blir inte ilsken över alla kommentarer jag får utan jag läser oftast igenom allt flera gånger och försöker tänka på svaren ur olika synvinklar innan jag går upp i limningen. Sen måste man även skriva om det som är bra, för allt med vård och FK kan väl inte vara av ondo ens i dina ögon? Du tar ju trots allt emot både läkarvård och sjukersättning..
/Ingalill
Madameh! Jag är enbart inne och läser ibland här på sajten. Men efter ha sett och läst dina inlägg här i tråden. Tycker jag personligen är skäl nog för att man nog inte anser dig som en lämplig Medarbetare på sajten.
Men vänlighet och en smula artighet kommer man långt.
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Säja vad man vill, men visst har aktiviteten ökat på sajten den senaste tiden? 
>>>Malum domesticum<<<
Berta: Ja, den har ökar markan skulle jag vilja säja 
/Ingalill
Men som Sajtvärd vill man ha kvalité och inte kvatitet på sin sajt, sajten är fin och förtjänar bättre inlägg än det jag läst i tråden här. Det är bra tråkigt att se och läsa.
Varför kan man inte bara ta ej nej att man ej är önskvärd som Medarbetare, om man så gärna vill bli det, då kan man ju visa det på ett posetivt sätt att man är en bra medlem och därav öka sina chanser att bli det. Även då visa värden att titta du hade fel.. vilket värden nog skulle uppskatta mer än att få"på skallen" hela tiden.
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Medde: exakt! kvalitet ska alltid gå före kvantitet:)
Man kan heller inte komma som ny medlem, skriva ett par inlägg och sen förvänta sig att man ska bli medis… som medis kommer ett ansvar att sköta sajten på ett bra sätt..
/Ingalill
Det glädjer mig att sajtens aktivitet har ökat
och självklart är kvalitet går före kvantitet och det blir tråkigt att läsa om det bara är negativt som kommer fram.
Niila: Jag tog bort denna presentation då exakt samma text finns i en annan tråd/Ingalill
Jag redigerade mitt eget inlägg
/Maria
Ok.