Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikett: ersättningar-och-bidrag
Läst 4257 ggr
[Lillfjanten]
0

söka handikappersättning

har totat ihop en ansökan nu. det kan ju inte bli mer än ett nej iaf, och 12 kr i frimärkskostnader :) man måste ju försöka då man har extra kostnader och hoppas på det bästa Flört

TjockaBerta
0

Ja som handläggarna brukar säga så har man alltid rätt att ansöka om en förmån.

Lycka till med din ansökan.

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
0

tack tack!

[Beavis]
0

Jag sökte för en massa år sen men fick nej. Men lycka till! hoppas det går ra för dig.

[Lillfjanten]
0

Tack, jag sökte för ett år sen o fick avslag, dags att prova igen! ;)

[Nathalie62]
0

Lycka till, håller tummarna att det inte blir avslag denna gång.

[Lillfjanten]
0

#5 tack tack, jag förväntar mig faktiskt inte ett ja, men man måste ju försöka. har lärt mig att inte ha för höga förväntningar, det kan vända så fort..

TjockaBerta
0

Vad för slags merkostnader kan man ansöka om?

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
0

det du måste bekosta själv för att underlätta din tillvaro kan man kanske säga.. lite diffust kanske, men om du tänker efter, vad måste du betala som landstinget inte betalar för? det kan vara hjälpmedel, träning mm. läs mer på fk:s hemsida

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/funktionsnedsattning/handikappersattning/!ut/p/b1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOItjAx8nZwMHQ0sgg0sDDwtPSxd3SyN3B1NTYAKIoEKDHAARwM0_Y5mhgaehh4hhoF-TkEu3qZQ_XgUELDfSz8qLVsvNzEzT6-gKLMssaQgtahYP1w_CqwRn7sIuczPIz83Vb8gNzSiMjggHQDVyIH3/dl4/d5/L2dJQSEvUUt3QS80SmtFL1o2XzgyME1CQjFBMDhTMDgwSTlIOUVGOTJHTVE1/

[Beavis]
0

Problemet var för mig som jag minns att den summan var tvungen att överstiga en viss gräns för att vara berättigad för bidraget. Och jag tror inte de godkände ett flertal av mina "grejer"?

[Lillfjanten]
0

jo det stämmer, det är en viss summa, och jag kommer inte ihåg vilken det var..

[Beavis]
0

Då var det nog 25000/år eller liknande

[Lillfjanten]
0

#11  nej, så mycket var det inte som gällde för mig.. kan det ha varit 9000 kr eller så.. som max.

ingann
0

Lycka till! Hoppas det går igenom denna gång Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
0

Tack!