Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikettövrigt
Läst 12791 ggr
[Lillfjanten]
0

byte av handläggare

någon som har bytt, eller försökt byta handläggare? hur gick det?

[Kaktuz]
0

På FK ?

Har en hel del som bytt, dem har bara ringt en annan handläggare och sagt som de är, och fått den nya så att säja.

[Nathalie62]
0

Jag har lyckats byta en gång, det var inga som helst problem.

TjockaBerta
0

Jag har bytt handläggare utan problem.

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
1

#1  japp.

#2 o 3, låter bra. jag har gjort ett första samtal iaf, så nu hoppas jag att det går bra för mig med :)

TjockaBerta
1

Varför vill du byta?

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
1

#5  för att jag inte blir bemött på ett för mig bra sätt. det har inget med besluten att göra. jag vill kunna känna att jag kan ringa fk utan att känna mig ursäktande och till besvär.

[Lillfjanten]
0

#2 och 3, varför bytte ni handläggare? det glömde jag ju att fråga :)

TjockaBerta
1

Min handläggare hade en olämplig attityd och var direkt oförskämd. Hennes chef sa att hon inte hade rätt att uttala sig som hon gjort och ordnade omgående en ny handläggare åt mig.

Ingen av de tre (!) jag haft sedan dess har haft såna åsikter och sagt sånt som hon gjorde.

Den jag har nu är helt inne på att försöka hjälpa mig och lotsa mig genom systemet så att det blir rätt. Kyss

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
0

#8  typ samma här, attityden.. jag har aldrig blivit bemött såhär tidigare. skönt att du fått en som hjälper dig :)

TjockaBerta
0

Första gången jag träffade henne, jag var kallad till FK för möte, kom hon ut i väntrummet och sa:

Jag tänker inte presentera mig för du och jag kommer inte att träffas något mera för du ska över till AF.

Och sen blev hon otrevlig också!Flört

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
1

#10 fy så tråkigt.. när jag ringer, så känns det som om jag är till besvär, och blir nästan dumförklarad på tonen, har aldrig varit med om maken! annars har jag bra erfarenheter av fk, alltid trevliga när man ringer osv.

[Nathalie62]
0

Jag bytade av den orsaken för att min dåvarande skulle pensioneras Flört

ingann
0

Jag har aldrig haft en fast handläggare vad jag vetFörvånad Inte sedan jag flyttade till nuvarand fk i alla fall. Det är alltid olika som svarar när man ringer (95% jättetrevliga och nån enstaka grinig, då ber jag bara  att få prata med någon annan eller en chef) och olika som skickar ut pappren Glad

Vad smidigt det vore att ha samma hela tiden.. Fast samtidigt kanske krångligare om den personen är ledig eller sjuk när man själv behöver ha kontakt…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
0

pratade med handläggarens chef för ett tag sedan, och denne skulle prata med handläggaren. känns inte bra alls, men det är väl så det går till, så skulle chefen återkomma sen. så det var inte bara att byta inte :)

[Lillfjanten]
0

fick besked idag att jag fått en ny handläggare, hoppas nu att det blir bra :)

ingann
0

Hoppas det blir bra nu då Glad

/Ingalill

[Lillfjanten]
1

ja tack, det måste jag tro :)

Maja2
0

Jag har bytt handläggare…. ja jag överdriver inte om det är  40 gånger under de 11 år jag varit sjukskriven/haft sjukersättning…. men inte för att jag valt det själv, utan för att det varit omorganisationer osv.

ingann
0

#18 Oj! Det kan inte vara roligt:/

/Ingalill

Maja2
0

#19, Nej, det har varit otroligt energikrävande…   det här att börja om från början… dra hela historian… fy tusan så motigt det varit ibland. Nu har jag permanens sjukersättning sedan ett år tillbaka, så nu är det bara på AF jag byter handläggare. Har sjukersättning på halvtid….