Försäkrigskassan
Jag har överklagat ang. vårdbidraget jag har för mitt ena barn då jag anser att detta är för lågt.
Pratade med handläggaren som har tagit kontakt med mig via brev om detta samt om då att jag måste göra en ny ansökan för fort. vårdbidrag. Denna handläggare sa att inget läkarintg behövs nu för jag har lämnat den förra gången samt att de har min sons utredning gällande hans diagonoser. Jag lovade ändå skicka med ett intyg från hab. som kuratorn och sjukgymnasten hade skrivit.
Sen får jag ett nytt brev från FK där man begär att få in ett läkarintyg och då är det en annan handläggare som har skickat detta till mig. Ringde upp henna och hon bekräftade detta hela för mig.
Har de verkligen rätt att göra så här?? Nu har jag tur som har en tid till läkaren med sonen där jag kan begära få ett sådant intyg men tänk om jag inte hade haft det….För det är och blir bara svårare och svårare att få tag på just tider till specielisterna och man känner i mellan att man hamnar lite mellan stolarna.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Det är bara att skicka in intyg på allting och även sända det rekommenderat (för säkerhetsskull). Den första handläggaren kanske inte har uppfattat allt korrekt, kanske är det gamla handlingar dom har och som behöver förnyas, det är svårt att svara på när man inte är insatt men har dom fått in alla dina uppifter borde dom ju inte kräva det igen om det inte skett förändringar.
Ja man tycker att är det något som fattas så skall de säga till. Nu kommer jag fixa ett läkarintyg så håller jag sedan tummarna att jag får igenom det jag vill.
Jag håller tummarna att det löser sig.
Det bästa är att skicka med alla intyg på en gång om man har tillgång till det. Annars om de som din handläggare sa att det inte behövdes så bör man skriva ner namnet på den samt be den skriva in det som en notis i sin dator…
Hur högt har du för A? Jag fick ju bara 25% för R… Men jag är glad att det upphör i juni….
Krama A och lille I från mig 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag har halva på A men det hade jag redan innan han hade alla diagonoserna han fick förra året. Hade det halva redan för hans fysiska diagonos och de verkar inte vilja höjja detta, vilket jag har pratat med kuratorn på hab. om och hon tycket att det är väldigt dåligt, då detta är ett barn som behöver ha en vuxen med sig hela tiden som stöttar och pånimmer och hjälper m.m
Imellan har jag funderat på att ta personlig asistent för A för man har ju rätt till en hel del då man går under LSS-Lagen.
Pia: Hoppas det löser sig för er!
Jag ska söka en kontaktperson till R.. Eller rättare sagt, han ska få söka men jag hjälper honom;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jodå kommer att stå på mig så det kommer nog hoppningsvis lösa sig på ett bra sätt i slutändan…..
Håller också tummarna att det löser sig, berätta gärna hur det går.