sjukförsäkring?!
Jag har varit sjukskriven 100% sedan sista nivember 2011 och får sjukpenning från Fsk. Nu blir jag lite fundersam över det här med sjukförsäkring. Finns det "andra" pengar att få mer än sjukpenningen om man är sukskriven? Jag har aldrig varit sjukskriven förr så allt detta med sjukpenning, sjukförsäkring etc är helt nytt och okänt för mig. Kanske ngn kan förklara lite bättre?
Min moster nämnde att hon fick pengar från Afa (tror jag hon nämnde) utöver sin sjukpenning..
Jag hoppas ni förstår vad jag undrar över, fråga gärna annars! Tack på förhand!
Jo om du har arbetat så har du antagligen rätt till AFA, ring till dom och be om ansökningsblankett.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ok, spelar det ngn roll vad man arbetet med? Ska kolla upp detta! Tackar.
om man har varit kollektivanställd tror jag att man kan ha rätt till afa, men det är inte säkert. tjänstemän har alecta eller liknande tror jag.
har du arbetat länge innan du blev sjuk?
http://www.afaforsakring.se/Forsakringar/Sjukforsakring/
här finns all info om vilka som omfattas av afa.

Kolla med din fackförening. Dom har blanketter till AFA eller liknande bolag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
arbetsgivaren har blanketter, och de ska även skriva några uppgifter på dem. som inkomst och anställningstid till exempel. sen är inte alla med i facket heller. jag är inte det 
Jag tror inte min arbetsplats har kollektivavtal, jag är dessutom inte anställd där längre plus att jag hann jobba där i 5 månader innan jag blev sjukskriven, så jag tror egentligen inte jag har mkt att hämta där men man kan ju iaf kolla upp det!
självklart ska du kolla upp det, du kan ju missa pengar!
ring till afa och kolla med dem, och berätta var du jobbat. jag brukar tänka som så att det är bättre att fråga för mycket än för lite, man kan inte få mer än ett nej till svar.
(det är nog få företag som inte har kollektivavtal)
Jag ska absolut kolla upp det! En extra slant gör ju verkligen ingen skada om jag säger så!
då håller jag tummarna för dig! 
Jag vet bara afa i så fall, håller också tummarna, berätta gärna hur det gick !
ska se om jag hinner/orkar ringa imgn. Jag hör av mig så fort jag vet ngt iaf! 
#12 Ja gör det 
Kolla upp det.
Jag är också dålig på sådant här men fick automatiskt papper från AFA. Hur det nu gått till?
/Maria

Kanske du har ett bra fackombud. I alla fall var det fackombuden som hade hand om detta när jag jobbade.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
mitt lönekontor skickar hem pappren när vi varit sjuka i mer än 14 dagar, och fyller i nödvändiga uppgifter, sen fyller jag i och sänder in.
jag jobbade på löner ett tag, och då höll vi reda på när de anställda skulle anmälas till fk och sen fylla i afa-blanketten och sända hem till dem.