Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikett: ersättningar-och-bidrag
Läst 6558 ggr
[Fröken P]
4

Ansökan sjukersättning

håller på och fyller i en ansökan och stöter på en korkad fråga. Varför anser du att du har nedsatt arbetsförmåga? Hur, det kan jag svara på men varför? för mig är det en knepig frågeställning måste jag säga. någon annan som reagerat på just detta?

hus-musen
0

Tass*

Sitter med samma formulär, och tycker det är jättesvårt att formulera sig korrekt!

Qui dormit, non peccat

[Fröken P]
0

Jag skrev inte varför, jag skrev hur. sen får de läsa vidare på pappren eller höra av sig. jag kan ju inte veta varför jag har nedsatt funktion? men hur jag påverkas av dem, det kan jag svara på Flört

hus-musen
1

Ja jag funderar på att göra likadant faktiskt, men är rädd att de ska slå ner begäran då Obestämd Avskyr alla dessa papper!

Qui dormit, non peccat

[Fröken P]
0

men hur ska man kunna svara på "varför"? jag är ingen läkare, men jag kan ju säga "hur" arbetsförmågan påverkas. måste ha varit en karl som gjort blanketten Flört

[Fröken P]
0

jag ska gå igenom frågorna med min handläggare sen innan jag skickar in den, det dröjer ett tag till. ska söka från den 1/7 tänkte jag.

ingann
1

Jag skrev att det var för att min arm blivit förstörd under en operation så jag inte kan använda den mer än till maximalt 5 % och vad jag inte längre kunde göra.

Vad jag förtod när jag pratade med fk då var att de bara ville att man skulle skriva med egna ord vad i vardagen eller på arbetet man inte längre klarar.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

hus-musen
0

#6 Okej, tack för tipset Glad

Qui dormit, non peccat

[Fröken P]
0

#6  det är precis så jag har gjort, skrivit hur min arbetsförmåga är nedsatt. det är så många olika saker så jag fick ta det på separat papper.

lite ot, kan du bara använda armen max 5%? vad innebär det, det låter som du inte kan röra den alls?

ingann
0