Lämna ut information
Hej!
Jag får försörjningsstöd från socialtjänsten och underhållsstöd från pappa som är en gammal skuld till mig.
Underhållsstödet kommer genom försäkringskassan och socialen vet alltid exakt hur mycket jag får, även om det är varierande belopp varje gång. Detta har fått mig att fundera, speciellt nu när jag själv inte visste hur mycket jag skulle få än men det visste dom. Enda alternativet är att dom kontaktar FK och dom i sin tur då lämnar ut beloppet, men får dom verkligen göra så?
// Lise
When nothing goes right, go left!
När du börjar få försörjningsstöd så brukar du få skriva på ett papper där du odkänner att de tar kontrolluppgifter från både bank, fk och arbetsgivare. För att hindra dem från detta måste du be att få häva ditt godkännande. Men detta i sin tur kan göra att de inte längre godkänner att du får utfylnad av dem då de inte kan kontrollera att du lämnar rätt uppgifter.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#1 Jaha där ser man. Tänkte jag inte ens på att jag gjort!
Jag vill inte häva det utan tänkte bara allmänt, det är ju bra att socialen vet hur mycket jag får så det inte blir knas nästa månad. Var bara en fundering. 
// Lise
#2 Kolla alltid ordentligt vad du lämnar medgivande till. Man vet aldrig vad som kan smygas in i avtal där de inte räknar med att folk läser igenom
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#3 Nä det är sant. Borde nog göra det mer. 
// Lise