Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikett: ersättningar-och-bidrag
Läst 6116 ggr
mattiashp
0

Snälla hjäääääääälp !!!

Hej !

Jag är en kille på 22 år , och har jobbat som telefonförsäljare i ca 1 år innan jag fick jätte problem med öronen , har fortfarande en massa inflammationer och infektioner i öronen som vägrar släppa , haft det nu i 3 månader , är jätte känslig för ljud & har fått sämre hörsel & tinnitus i båda öronen konstant, min doktor säger att jag inte får gå tillbaka till nuvarande jobb för det kommer bara bli värre.

Ska försöka få det som en arbetsskada för har aldrig haft problem med öronen innan förrän nu , 1 år efter jag jobbar som telefonförsäljare, tror ni det går igenom? Är det svårt att få igenom det? Vad ska man tänka på när man anmäler arbetsskada för prövning hos f.kassan?

Vad kan man få för ersättning/ersättningar?

Tacksam för svar !! // Mattias J!

mattiashp
0

Snälla kan någon hjälpa mig ? :(

Maria
0

Har du varit med i någon fackförening? De kan ofta hjälpa till vid sådana här ärenden. Har du anmält arbetsskada till arbetsgivaren?

Du har lu läkarintyg på att du inte kan arbeta vidare med denna typ av jobb.

/Maria

Maria
0

Här kommer en länk.

/Maria

mongu
0

Är det pga att du sitter med headset på när du jobbar som du fått infektioner i öronen? Att det blivit för tätt?

Du får anmäla till din arbetsgivare att du fått dessa besvär sen om det går igenom som en arbetsskada vet jag tyvärr inte.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Skriv gärna och berätta om vilka svar du fått.

/Maria

Maja2
0

Vad jag förstått så är det rätt svårt att få igenom arbetsskada nuförtiden. Det ska vara bortom all rimlig tvivel att det uppkommit på annat sätt än genom jobbet.

Ang. Ersättning så handlar det väl om vilka försäkringar du har tex genom jobbet, genom facket och det här med förlorad arbetsinkomst. Det är en snårig djungel det där.

Lycka till och skriv hur det går!