Försäkringskassan iFokus

Försäkringskassan

Etikettövrigt
Läst 4036 ggr
mongu
0

Hur mår ni?

Vet att vi är många som är sjuka på olika sätt och jag vill höra lite hur ni mår så här på höstkanten?

För min egen del så är det just nu inte nåt vidare. Värken är på topp och det kommer nya saker när man är som mest låg. Då man tycker det räcker flera gånger om.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Jag jobbar halvtid och det är fortfarande precis vad jag mäktar med.

Jag är helt slut när jag kommer hem och när jag sorterat alla mina minneslappar, memo i telefonen och almanackan så somnar jag oftast i soffan.

På jobbet gäller det att ha många bollar i luften och det har jag väldigt svårt för. Tack och lov för arbetskamrater med huvudet i behållFlört

Jag har fortfarande besvär med yrsel och dålig balans och min krycka är min ständige följeslagare utomhus.

Huvudvärken finns där varje dag men den är inte lika stark det sista. Hoppas att det håller i sig.

/Maria

Maja2
0

Min sjukdom går i skov, och jag har haft en jobbig sommar, då jag både fått jobb på halvtid (har permanent halv sjukersättning) och varit inne i ett längre skov. Jag har rott med båda armarna för att orka, och nu har jag åtminstone kommit ur skovet tack och lov. Hoppas det dröjer länge till nästa.

Maria
0

Jag är fortfarande sjukskriven halvtid och min handläggare ringde i veckan och vi ska ha ett möte i januari. Det lutar åt att det blir halv sjukersättning för mig och tyvärr kommer jag nog inte att kunna bli kvar på mitt gamla jobb som jag haft i 10 år.

/Maria

mongu
0

Det är jobbigt detta när man känner att man inte kan vara kvar på det jobb man vill vara på.

Känner så väl igen detta.

Hoppas ni får må bra nu. Själv har jag värktopp just nu och tycker det mesta är botten.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

julklappen
0

Jag får då och då värk i nacke,axlar,ryggen.Och Migrän också ,den kommer och går.Och just nu så mår jag inte så där jättebra. För jag har en praktik som går ut den 26 oktober. Pratade med chefen där och jag får ingen anställning för de är redan många och de behöver ingen mer,jag har ingen utbilning heller. Jag har pratat med arbetsförmedlingen om utbildning flera gånger men de satsar endast bara på ungdomar.Så nu mår jag inte så bra,igen.

Maria
0

Kan du inte läsa "på egen hand" och ta studielån? Eller är du för gammal?

/Maria

julklappen
0

ja jag är för gammal__född _58. Studielån kan vara svårt att betala tillbaka när man är arbetslös och bara får aktivitetsersättning att leva på.

Maria
0

Då förstår jag men tanken var ju att studierna skulle leda till jobb.

/Maria

mongu
0

Har åkt på en rejäl förkylning igen, blir så trött på det här. Var inte länge sen jag var förkyld men tydligen dags igen nu då.

Hoppas ni andra mår bättre och att nån orkar skriva härinne även om jag inte är så synlig för tillfället.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Min man är knallförkyld igen. Det var inte länge sedan han var sjuk heller men jag har klarat mig. Peppar…peppar.

/Maria

mongu
0

Ja det är ingen hit direkt att vara i början av en rejäl förkylning. Har dessutom varit tvungen att sitta sekreterare på ett styrelsemöte så vem vet hur många jag smittat ikvällCool

Jag får väl bjuda på det.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Min man är ju ordförande i vår samfällighetsförening men han fick "utegångsförbud" av mig när de hade möte igår kvällFlört

Ikväll har han ett annat möte men han får vara hemma då också.

Däremot ska vi åka iväg en snabbis med katten som ska på återbesök till tandsköterskan.

/Maria

mongu
1

Min man gav inte mig utegångsförbud igår. Det hade behövts då jag bara blev sämre och sämre under mötets gång.

Idag är det sängen, datorn och soffan som gäller. Däremellan honungsvatten.

Ha en bra dag! Mongu.