Bidrag
Hej, jag undrar om det finns någon typ av bidrag man kan söka om man av olika anledningar är tvungen att få behandling på privat klinik?
Har två diagnoser som gör att jag måste åka 15 mil tur och retur varje gång jag ska få behandling, dessutom får jag själv betala alla mina behandlingstillfällen som kan kosta upp till 2500:-/besök…
Att söka allmänvård är inget alternativ för min del…
Tar tacksamt emot goda råd…
Jag har svårt att se att man kan få bidrag till vård som inte ingår i det allmänna.
Beroende på vad det är för behandling förstås. Kan du inte få en remiss?
/Maria
Nä…tyvärr inte

Tror inte att man kan få nån ersättning om det inte är så att en annan klinik remitterar dig vidare. Att landstingen har avtal med privata vårdgivare vilket ju finns inom många områden.
Nu vet vi ju inte anledningen till att du inte kan få denna behandling via den allmänna vården. För om det är en behandling som är ett måste så tycker jag det är konstigt att du inte kan få det via allmänna sjukvården alternativt remiss till privatklinik.
Finns det möjlighet att få det genom allmän sjukvård men du inte är nöjd med den?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!