Utredning om bosättning
Nu har jag skickat in en blankett om utredning av bosättning. Jag kan tänka mig att det hör ihop med kommande ansökning om sjukersättning.
Nu har jag ju alltid bott och arbetat i Sverige men jag kan tänka mig att det skulle vara svårare för min man t.ex som arbetat mycket utomlands i olika perioder i livet. Inte alltid man kommer ihåg exakta perioder och vad man tjänat.
Jag trodde i min enfald att FK hade samarbete med skattemyndigheten. Eller att man åtminstone kunde ge ett godkännande att de får kolla mina uppgifter.
/Maria
Vad är bosättning? Vilket syfte har denna utredning? Har aldrig hört talas om det.

Ja just det stämmer det hade jag totalt glömt bort att man fick skicka in.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

# 3 Syftet är vad jag förstår att de ska kunna räkna ut rätt ersättning beroende på var man jobbat och bott under sitt liv.
Den blanketten har man alltid fått fylla i när det gäller sjukersättningen. Fast mitt minne hade förträngt den tills Bumbleboo skrev om det här.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Har inte fyllt i någon sådan. Skickade bara in en ansökan om sjukersättning tillsammans med läkarutlåtandet.

OK men jag har fyllt i när jag fick min ersättning.
Ha en bra dag! Mongu.
Ja, här skulle man fylla i vilka år och var man isåfall arbetat. Om man alltid varit skriven i Sverige eller ej.
Som sagt så var det enkelt för min del som alltid levt och arbetat i Sverige.
/Maria
Okej, nåt sånt behövde jag inte göra, konstigt att det är så olika.