När sjukdagarna är slut
Vet någon om Fk meddelar en i god tid innan ens sjukdagar tar slut eller om man ska hålla reda på det själv?
Någonstans läste jag att de hör av sig tre månader innan men det kanske gällde någon annan ersättning.
Jag tror att jag börjar närma mig slutet nu och då blir det väl ALI igen eller blir man erbjuden sjukersättning när dagarna tar slut?
Min handläggare har inte sagt någonting om utförsäkring men hon talade om en ny utredning. Då kanske jag ska skynda på med den så att jag hinner få den innan tiden är ute. För det måste väl vara bra att få den gjord?
Visserligen har, så vitt jag vet, ingen av de andra utredningarna någonsin kommit till någon användning.
>>>Malum domesticum<<<
Jag fick ett brev 4 månader innan jag skulle bli utförsäkrad. Men jag hade också bra kontakt med min handläggare, och hon tyckte att vi skulle besöka af i god tid innan utförsäkran skulle ske. Det var då jag fick spatt och sa att jag skulle försöka med ansökan för sjukersättning. Och då när jag meddelade detta, då avbokade handläggaren mötet med af tills jag fick besked om ansökan skulle gå igenom eller inte.

OK. Då söker du hel sjukersättning?
>>>Malum domesticum<<<
Jag sökte hel sjukersättning, hade halv innan sedan 4,5 år.
Ring och prata med din handläggare hur denne har tänkt sig framöver, så du inte får några obehagliga överraskningar.